Companii

Producatorul Timisoreana a trecut intr-un an de la cresteri de 18% la scaderi de 13%

Producatorul Timisoreana a trecut intr-un an de la cresteri de 18% la scaderi de 13%
20.04.2010, 23:18 156

Ursus Breweries, producatorul brandurilor Ursus si Timisoreana,a inregistrat o scadere de 13% a volumelor vandute in perioadaaprilie 2009 - martie 2010 (anul financiar - n. red.), potrivitinformatiilor aparute pe site-ul companiei.

In aceeasi perioada a anului trecut, subsidiara grupuluiSABMiller se numara printre putinii jucatori locali care mairaportau o crestere de peste 10% a volumului vandut, respectiv de18%.

"Aceste rezultate vin pe o piata in scadere cu peste 18% inperioada aprilie 2009 - martie 2010, cea mai mare in contexteuropean. Astfel scaderea de volum organica de 13% inregistrata deUrsus Breweries in aceasta perioada este mai mica decat mediapietei si a fost determinata in special de scaderea consumului, pefondul scaderii accentuate din economia romaneasca", a declaratAndrei Haret, presedintele interimar al Ursus Breweries.

Hareta preluat interimatul la inceputul acestui an, dupa retragerea dinfunctie a lui Stephan Maria Weber.

Ursus Breweries a realizat in urma acestor rezultate cea maimare scadere a volumelor vandute de catre o subsidiara SABMillerdin Europa. In timp ce in Romania gigantul africano-american araportat o scadere cu 13% a volumelor, in Polonia vanzarile s-audiminuat cu 3%, iar in Rusia si Cehia cu 5%. Astfel, SABMiller aavut per total o scadere cu 5% a volumelor in Europa in2009-2010.

Volumul total vandut de Ursus Breweries in anul financiar2009-2010 a fost de aproximativ 5,1 milioane de hectolitri,potrivit calculelor ZF, tinand cont ca in urma cu un an subsidiaraSABMiller avea vanzari anuale de circa 5,9 milioane dehectolitri.

Reprezentantii Ursus Breweries nu au dorit sa dezvaluie pentrumoment evolutia cifrei de afaceri a companiei in aceasta perioada.Potrivit estimarilor ZF insa aceasta a crescut usor in lei, iar ineuro a ramas aproximativ la acelasi nivel cu cel realizat in anulprecedent, in conditiile in care in 2009 producatorul de bere aoperat cresteri de pret, iar cifra de afaceri in euro a fostafectata de devalorizarea leului.

Spre comparatie, Heineken Romania a inregistrat anul trecut oscadere tot de aproximativ 13% a volumelor vandute, in timp cecifra de afaceri a companiei a crescut cu 9% in lei si cu 5% ineuro fata de rezultatele obtinute in anul precedent, la 896 mil.lei (213 mil. euro). Pe de alta parte, United Romanian BreweriesBereprod, producatorul berii Tuborg, si-a mentinut in 2009vanzarile atat in volum, cat si in valoare la circa 93 mil. euro,potrivit reprezentantilor companiei.

In anul financiar care tocmai s-a incheiat, Ursus Breweries ainregistrat insa o crestere a cotei de piata de aproximativ treiprocente, preluand astfel conducerea pietei locale a berii.

"Cota de piata in volum a ajuns la o medie de 32,1% (n. red. -potrivit studiilor companiei de cercetare a pietei MEMRB citate decompanie) in ultimul trimestru al anul financiar 2009 - 2010incheiat la 31 martie 2010", a mai spus Haret, completand caTimisoreana, cel mai vandut brand de bere din Romania, si-a majoratcota de piata cu doua procente in anul financiar care tocmai s-aincheiat.

Cresteri anulate intr-un an

Piata berii a fost unul dintre cele mai afectate segmente aleindustriei alimentare in 2009, perioada in care vanzarile de bereau scazut in volum cu intre 10 si 20% lunar. Acestea erau ritmurilecu care vanzarile de bere cresteau pe plan local in urma cu maiputin de trei ani. Astfel, in 2009 vanzarile de bere au ajuns la17,6 milioane de hectolitri, fata de 20,2 milioane de hectolitri inanul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO