Companii

Producatorul Ursus, cea mai mare crestere din ultimii trei ani

17.04.2008, 20:54 22

Producatorul de bere SABMiller, care detine pe piata locala compania Ursus Breweries, a raportat o crestere de 28% a vanzarilor in Romania, in anul fiscal incheiat la 31 martie 2008.
Astfel, compania care detine marcile Ursus si Timisoreana, a inregistrat anul trecut cel mai mare ritm de crestere din ultimii trei ani, dupa un plus de doar 5% in anul fiscal incheiat in martie 2006, si un avans de 23% in anul fiscal trecut.
Rezultatele de pe piata locala se datoreaza si introducerii brandului Timisoreana in ambalaj PET, potrivit raportului grupului SABMiller, care arata ca ritmul de crestere din Romania a fost de peste trei ori mai mare fata de cel raportat la nivel european, iar Romania a fost din nou una dintre pietele cheie ale grupului in Europa, avansul fiind peste cele din Polonia sau Rusia. In raportul SABMiller se arata ca vanzarile din Polonia au avansat cu 10%, in timp ce brandurile premium din Rusia au inregistrat un plus de 14%.
Pentru a reveni pe cresteri accelerate, filiala locala a SABMiller a obtinut de la actionarul majoritar aproape 100 de milioane de euro in ultimii ani, bani care au fost investiti in centrele de productie de la Buzau si Timisoara. In urma acestui program de investitii, productia Ursus ar putea ajunge in acest an la 6 milioane de hectolitri, fata de doar 3 milioane hl in 2004.
Grupul SABMiller s-a aflat la sfarsitul anului trecut in negocieri cu producatorul berii Neumarkt, Bere Mures, potrivit datelor oferite de actionarii companiei romanesti.
In final insa, proprietarii producatorului muresean au ales sa vanda compania principalului competitor al SABMiller pe piata locala, grupul olandez Heineken.
Daca inaintea acestei tranzactii, diferentele intre cotele de piata ale celor doi producatori erau mai mici de 2%, in urma preluarii Bere Mures de catre Heineken, acesta din urma s-a detasat la nivel de cota de piata, detinand 31%, potrivit propriilor informatii. Chiar si asa, capacitatile de productie ale Heineken si Ursus se plaseaza la un nivel apropiat, ambii producatori avand posibilitatea de a produce peste 6 milioane de hectolitri de bere in 2008, in urma unor ample programe de investitii.
In ultimii cinci ani, Ursus si-a dublat constant profitul, ajungand de la 2 mil. euro profit net in 2002 la 35,1 mil. euro la finele anului calendaristic 2006, potrivit datelor Ministerului de Finante. Ursus a obtinut in 2006 o cifra de afaceri neta de 188,3 milioane de euro, in crestere cu 18% comparativ cu rezultatul din 2005.
Ursus detine in portofoliu si cele mai vandute doua marci de bere din segmentul HoReCa (hoteluri si restaurante). Astfel, portivit datelor companiei, marca Ursus are o cota de piata de 15%, fiind urmat indeaproape de Timisoreana, care in perioada decembrie 2007-februarie 2008 a inregistrat o cota de piata de 14,2%, pe acelasi canal de vanzare.
In top zece, producatorul este prezent si cu brandul Ciucas.
Grupul SAB Miller a inregistrat in exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2007 o cifra de afaceri de 18,6 miliarde de dolari si un profit brut ajustat de 3,15 miliarde de dolari.
Piata locala a berii a depasit anul trecut pragul de un miliard de euro, atingand un volum de 19,4 milioane de hectolitri, in crestere cu doar 9,6% fata de aceeasi perioada din 2006, cand realiza un volum al vanzarilor de 17,7 milioane de hectolitri, potrivit studiilor Asociatiei Berarii Romaniei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO