Companii

Profi rebranduieste reteaua Albinuta si vizeaza alte locatii in Bucuresti

24.09.2008, 14:52 101

Retailerul alimentar cu politica de discount Profi va incepe in acest an rebrandingul retelei Albinuta din Capitala, preluata anul trecut de la compania lituaniana Maxima LT pentru 7,5 mil. euro.
Cele noua magazine Albinuta vor fi redenumite Profi, investitiile in rebranding fiind estimate de Caius Crisan, directorul general al Profi Rom Food, la 1-2 milioane de euro. El a mai precizat ca proiectul se va intinde pe o perioada de 6-7 luni.
In acelasi timp, retailerul planifica extinderea pe piata din Capitala, unde in acest an a investit aproximativ o jumatate de milion de euro in deschiderea primului magazin Profi, cu o suprafata de vanzare de 700 de metri patrati. Crisan a mai precizat ca reteaua vizeaza extinderea in Bucuresti cu acelasi format de magazin, suprafata de vanzare fiind in jurul a 600-700 de metri patrati. Anul trecut, Profi Rom Food, operatorul retelei Profi, a realizat o cifra de afaceri de 65,5 mil. euro, in crestere cu 47% fata de valoarea din 2006, potrivit datelor raportate de companie la Ministerul de Finante. In 2007, operatorul a raportat o pierdere financiara de 1,4 mil. euro, dupa ce in anul anterior trecuse pe profit.
Cumulat, vanzarile Profi si Albinuta realizate in 2007 au fost de 91,5 mil. euro. Afacerile retailerului in Romania ar putea trece de 120 de milioane de euro in primul an dupa integrarea retelei Albinuta, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei care indica un avans de 30-35% al vanzarilor in 2008 fata de 2007. Reteaua va ajunge la finele acestui an la 51-53 de unitati, dintre care 9 magazine Albinuta. De la inceputul anului si pana in prezent, Profi s-a extins cu sase unitati, iar planurile pentru acest an vizeaza inca cel putin o locatie noua.
Extinderea din acest an a retailerului cu discount a vizat in principal orasele cu 15-20.000 de locuitori, insa Crisan spune ca si orasele mai mici, cu mai putin de 10.000 de locuitori, sunt pe lista. La nivel local, reteaua este controlata de filiala din Ungaria a retailerului cu actionariat francez Profi. La nivel international, magazinele cu discount Profi si hipermarketurile Cora fac parte din acelasi grup, Louis Delhaize. Cele doua retele au infiintat in 2005 filiala romaneasca a centralei de achizitii de bunuri de larg consum Provera.
In Romania, Profi concureaza pe segmentul discounterilor cu retelele Penny Market, Plus Discount, MiniMax si Kaufland. La finele anului trecut, cele mai extinse retele de profil la nivel local erau Penny Market si Plus, cu cate 50 de unitati, insa cele mai mari vanzari pe 2007 au fost raportate de Kaufland, retailerul care dezvolta un format de hipermarketuri de dimensiuni mai mici (3.000-5.000 mp) cu politica de discount. La sfarsitul anului trecut erau in total 177 de magazine discounter in Romania, in crestere cu aproape 60% fata de anul anterior. Potrivit rezultatelor financiare raportate de acesti retaileri pe 2007, segmentul discounterelor poate fi estimat la 1,2 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO