Companii

Proprietarii G'Market: Un exit din retail nu are sens atunci cand reteaua este in plina expansiune

Proprietarii G'Market: Un exit din retail nu are sens atunci cand reteaua este in plina expansiune

Ali Capa, directorul financiar al Anchor Group Romania: Vedem multe oportunitati pe piata locala. Sunt multe proiecte de centre comerciale unde putem gasi locatii pentru extinderea retelei de magazine. Cred ca este un potential foarte mare de dezvoltare a segmentului de supermarketuri in orasele din provincie.

12.05.2008, 17:22 330

"Pe termen mediu, nu vom planifica nicio strategie de exit din retailul alimentar, pentru ca vanzarile in reteaua G'Market sunt inca pe un trend ascendent", afirma Ali Capa.
Astfel, Anchor Group, dezvoltatorul primelor centre comerciale din Capitala, care mai detine in Romania si Credit Europe Bank, infirma zvonurile privind vanzarea retelei G'Market catre Carrefour.
Potrivit datelor Gimrom Holding, companie din grupul Anchor care opereaza magazinele G'Market, reteaua a inregistrat din 2005 si pana in prezent o rata anuala de crestere organica de circa 11%.
"Cresterea organica ne permite sa ne imbunatatim profitabilitatea: veniturile cresc, iar cheltuielile fixe raman la acelasi nivel", explica managerul.
Potrivit acestuia, compania a trecut pe profit in 2007, raportand un rezultat net pozitiv. In cei doi ani anteriori, Gimrom Holding a raportat la Ministerul de Finante un rezultat financiar negativ.
"In general, in businessul din retail, un exit de pe piata nu are sens atunci cand reteaua este in plina expansiune. Nu este logic sa renunti la afacere in acest stadiu, cand ai asigurat un venit sigur pe o anumita perioada, datorita extinderii", spune Capa.
Compania si-a planificat pentru acest an investitii de circa 4 mil. euro in doua unitati noi in Craiova si Arad, fiind in negocieri avansate pentru inchirierea spatiilor. Ali Capa precizeaza ca expansiunea vizeaza si alte orase cu peste 100.000 de locuitori, putand fi inaugurate in acest an mai mult de doua unitati G'Market.
"Ne vom baza in continuare pe conceptul de retail cu care am intrat pe piata, prin amplasarea supermarketurilor in centre comerciale sau in locatii independente din centrul oraselor. Aceste locatii ne asigura rezistenta in fata expansiunii marilor lanturi de comert", adauga managerul. Cu toate acestea, Capa se asteapta ca in urmatorii ani competitia de pe piata de profil sa se accentueze, ca urmare a expansiunii lanturilor de supermarketuri. Compania merge in principal in locatii inchiriate, iar Ali Capa spune ca chiria pentru spatiul unui magazin nu depaseste 3% din valoarea vanzarilor, acesta fiind un plafon al chiriei pe piata de profil care permite companiilor sa ramana competitive.
"Odata cu deschiderea magazinelor programate, vom ajunge la o crestere de 72% a vanzarilor in perioada 2005-2008", mai spune managerul. G'Market estimeaza pentru acest an vanzari de 62 mil. euro. Cifra de afaceri a operatorului a ajuns la 52 mil. euro in 2007, in crestere cu aproximativ 28% in euro fata de anul anterior, conform datelor comunicate de companie.
"Vedem multe oportunitati pe piata locala. Sunt multe proiecte de centre comerciale unde putem gasi locatii bune pentru extinderea retelei de magazine. De asemenea, eu cred ca este un potential foarte mare de dezvoltare a segmentului de supermarketuri in orasele din provincie. In ultimii ani, ritmul de expansiune al hipermarketurilor l-a devansat pe cel al supermarketurilor, de aceea cred ca supermarketurile reprezinta inca un segment cu mare potential", apreciaza Ali Capa.
El crede ca Bucurestiul este diferit de multe capitale din Europa pentru ca a permis amplasarea hipermarketurilor in zone centrale ale orasului, ceea ce a dus la o dezvoltare accelerata a acestui segment din retail. Anul trecut, Gimrom a deschis patru magazine, ajungand la sapte unitati operationale la finele lui 2007. Una dintre locatiile noi din 2007 a fost preluata de la un operator mic de supermarketuri detinut de investitori romani, Mara Focsani.
"Nu vom rata oportunitatile viitoare de preluari de magazine. Primim des astfel de oferte, insa noi negociem cu proprietarii de retele mici pentru fiecare magazin in parte, nu la nivel de retea", completeaza Capa.
Reteaua G'Market a avut anul trecut un flux lunar de clienti de aproximativ 530.000 de persoane, cea mai vizitata unitate fiind cea din centrul comercial Bucuresti Mall. "Circa 20% din clientii din mallurile noastre din Bucuresti intra in supermarketurile G'Market", precizeaza managerul turc.
Primele proiecte imobiliare din Romania ale Anchor Grup sunt doua centre comerciale din Capitala, Bucuresti Mall si Plaza Romania. Dupa finalizarea mallului Plaza Romania in 2004, grupul si-a diversificat portofoliul intrand si pe segmentele de birouri si rezidential, prin proiectele InCity Residences si Anchor Plaza, imobil de birouri.
Anul acesta, compania a inceput constructia unui al doilea imobil de birouri in aceeasi zona - Anchor Plaza Metropol - a carui finalizare este estimata pentru 2009.
Romania este singura piata pe care Anchor Grup are activitati de comert in acest moment, reteaua de sapte supermarketuri G'market fiind unul dintre cei mai mari jucatori pe segmentul sau din retail, dupa cifra de afaceri. In urma cu cativa ani, grupul turc si-a vandut magazinele din Turcia catre Carrefour, dupa ce ajunsese la afaceri de aproape jumatate de miliard de euro in retail.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO