Companii

Radiografia Dacia la Mioveni în era Logan: 4,6 milioane de maşini în 7 ani şi livrări de piese cât două Case ale Poporului

Radiografia Dacia la Mioveni în era Logan: 4,6 milioane de maşini în 7 ani şi livrări de piese cât două Case ale Poporului

La nivelul anului trecut au fost expediate 329.812 maşini Dacia, dintre care 2999.222 la export

Autor: Bogdan Alecu

04.12.2012, 00:08 1557

Producţia Automobile Dacia va ajunge la finele acestui an la peste 4,6 milioane de automobile produse pe platforma de la Mioveni, dintre care 2,1 milioane asamblate în uzina auto şi 2,5 milioane de maşini dezasamblate (colecţii CKD) exportate către celelalte fabrici unde sunt asamblate modele realizate pe platforma Logan.

Direcţia Logistică Centrală a grupului Renault a exportat cele 2,5 milioane de colecţii către cele 13 uzine care fabrică autoturisme sub siglele Dacia, Renault, Nissan sau Mahindra&Mahindra, incluzând-o şi pe cea din România, de la Mioveni.

Piese cât Casa Poporului

În acelaşi interval de timp, Direcţia Logistică Centrală Dacia a livrat peste şase milioane de metri cubi de piese ale vehiculelor fabricate în uzinele Renault şi Nissan la nivel mondial, volumul fiind de aproape trei ori mai mare decât cei 2,5 milioane de metri cubi ai Casei Poporului, cea de-a doua cea mai mare clădire din lume după Pentagon. Direcţia Logistică Centrală Dacia, situată pe platforma industrială de la Mioveni, asigură atât expedierea componentelor de vehicule, către uzine ale alianţei Renault-Nissan în lume, cât şi pe cea a vehiculelor finite pe teritoriul României şi la export, către reţeaua comercială.

Direcţia Logistică Dacia gestionează peste 6.570 de piese unice necesare fabricării vehiculelor în diverse versiuni, pentru modelele Dacia, Renault şi Nissan. Aceste piese sunt aprovizionate de la 492 de furnizori, din care 87 sunt din România, iar 405 se află în afara ţării. Componentele vehiculelor sunt transportate în camioane pe cale rutieră şi în containere pe cale feroviară şi maritimă.

Cei 190 de expeditori

La nivelul anului trecut, Direcţia Logistică Dacia a expediat peste 1,2 milioane de metri cubi de componente, echivalentul a 619.405 vehicule.

În plus faţă de activitatea de expediere piese, Direcţia Logistică Centrală Dacia asigură legătura între cele două uzine instalate la Mioveni (Uzina Vehicule şi Uzina Mecanica şi şasiuri) şi Direcţia Comercială: livrarea de vehicule şi piese de schimb către reţeaua comercială din România şi din alte ţări.

După ce ies de pe banda de montaj, vehiculele sunt instalate în parcurile de stocare de la Mioveni. Aici sunt parcurse mai multe etape de pregătire pentru livrare şi sunt întocmite documentele de expediţie. Apoi, în funcţie de destinaţie, vehiculele sunt transportate pe cale rutieră, feroviară şi maritimă.

Aproximativ 190 de salariaţi ai Direcţiei Logistice Dacia colaborează pentru expedierea vehiculelor către cei 79 de concesionari din România şi cele 71 de destinaţii la export. La nivelul anului trecut au fost expediate 329.812 maşini, dintre care 299.222 la export.

Convoiul de trenuri

Maşinile au fost transportate în 28.563 camioane şi 565 de trenuri. Capacitatea de încărcare a unui camion este între 6 şi 10 vehicule, iar a unui tren între 200 şi 300, în funcţie de tipul de vehicul şi de ţara de destinaţie. Cea mai îndepărtată destinaţie este Noua Caledonie, pentru care transportul durează 45 de zile.

Cea mai mare piaţă de export a Dacia este Franţa. Pe piaţa franceză înmatriculările Dacia au scăzut cu aproape zece procente în primele 11 luni ale acestui an potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile, la 73.655 de autoturisme, în condiţiile în care piaţa franceză a scăzut în acelaşi interval de timp cu aproape 14%, la 1,74 milioane de maşini, ce a determinat creşterea cotei de piaţă de la 4,04% în 2011 la 4,24% în acest an.

La nivelul lunii noiembrie Dacia a înregistrat una dintre cele mai mari scăderi din acest an, de aproape 40 de procente faţă de perioada similară a anului trecut, la puţin peste 6.200 de autoturisme, echivalentul a 4,3% din piaţa franceză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO