Retail&Agrobusiness

„Aceste creşteri nu vin din piaţă, ci din birourile INS. Cum să avanseze consumul când veniturile stau pe loc?“

„Aceste creşteri nu vin din piaţă, ci din birourile...

Autor: Cristina Roşca, Dana Ciriperu

05.08.2014, 00:07 743
„Am Început să consumăm produse tot mai ieftine pentru că nu am putut tăia din cantitatea de mâncare consumată. Mâncăm la fel de mult, dar mai prost, astfel încât la final de lună să nu cheltuim mai mulţi bani pentru că nu avem mai mulţi bani faţă de anii trecuţi, ba din contră, avem mai puţini“, spune Ion G., de profesie şofer, aflat la cumpărături în Carrefour Orhideea, unul dintre cele mai bune hipermarketuri din România, cu venituri anuale de peste 100 mil. euro, potrivit datelor din piaţă.
 
Luni 4 august, la ora 15:00, în hipermarketul bucureştean câteva zeci de români îşi făceau cumpărăturile, însă majoritatea coşurilor erau pe jumătate goale. Oamenii se uitau lung la raioane, analizau etichetele şi comparau preţurile înainte de a lua decizia de achiziţie.
 
„Înainte (în perioada 2007-2008, n.red.) nu mă uitam la preţ, mergeam la magazin cu două-trei milioane (200-300 de lei, n.red.) şi plecam cu coşul plin. Acum, cu aceeaşi sumă nu reuşesc să umplu decât două pungi, şi nici alea nu se rup de pline ce sunt. Preţurile au explodat, şi nu doar la mâncare, ci şi la utilităţi, în timp ce salariile ne-au fost reduse de mai multe ori în ultimii ani“, spune acelaşi cumpărător.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO