Retail&Agrobusiness

Cum a fost 2022 pentru retail: Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut anul trecut cu 4,4%

Cum a fost 2022 pentru retail: Cifra de afaceri din...

Autor: Dorin Oancea

09.02.2023, 09:22 116

În 2022, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut faţă de perioada 2021, ca serie brută, cu 4,4%, anunţă INS.

În luna decembrie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de luna noiembrie 2022, atât ca serie brută cu 7,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,4%. Faţă de luna decembrie 2021 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul în luna decembrie 2022 a crescut atât ca serie brută cu 3,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,8%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, în luna decembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 7,5%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+17,9%),
comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,8%) şi la vânzările de produse nealimentare (+2,2%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut, pe ansamblu, în luna decembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 1,4%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,7%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,0%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,4%.

Indicatorul, serie brută, în luna decembrie 2022, comparativ cu luna decembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,6%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,9%) şi la vânzările de produse nealimentare (+4,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,1%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2022, comparativ cu luna decembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,8%, datorită
creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+13,6%) şi la vânzările de produse nealimentare (+6,5%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,3%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-31.XII.2022, comparativ cu perioada 1.I-31.XII.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,4%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,6%), vânzărilor de produse nealimentare (+4,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,4%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO