Retail&Agrobusiness

GfK: Românilor le place să meargă la cumpărături, dar bugetul limitat îi constrânge. Preţul rămâne argumentul principal

GfK: Românilor le place să meargă la cumpărături,...

Autor: Cristina Roşca

24.02.2017, 20:30 444

Consumatorul român este pasionat de shopping, însă puterea de cumpărare mică îl determină să îşi limiteze achiziţiile şi îl face atent la preţ. Astfel, deşi românii sunt cei mai pasionaţi de shopping din regiune, consumatorii locali se află tot pe primul loc şi când vine vorba de importanţa preţului, arată un studiu al companiei de cercetare de piaţă Gfk.

„Est-europenilor le place să meargă la cumpărături. Acest lucru este cel mai pregnant în România, unde 9 din 10 cumpărători sunt de acord cu această afirmaţie. În Cehia, Slovacia şi Austria, 7 din 10 consideră mersul la cumpărături plăcut, în vreme ce în Bulgaria doar jumătate dintre cumpărători afirmă acelaşi lucru”, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă.

Afirmaţiile sunt de altfel susţinute şi de majoritatea executivilor din comerţul alimentar, de modă sau de cosmetice. „Românii sunt pasionaţi de modă şi spre deosebire de cehi şi polonezi sunt mai dispuşi să cheltuie bani pe haine”, spun executivii din modă, în frunte cu şeful H&M, care are local vânzări medii per magazin cu 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu. Deşi salariul mediu în România este de două ori mai mic decât în Polonia şi Cehia, vânzările magazinelor H&M sunt mai mari, susţinute de apetitul pentru modă al consumatorilor locali. Când vine vorba de comerţul alimentar, cea mai importantă ramură din comerţ, executivii susţin că românilor le place să meargă prin magazine, însă sunt atenţi la mai mulţi factori, printre care proximitatea şi preţul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO