Retail&Agrobusiness

Grupul Agricover a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 1,7 mld. lei, plus 50%, ca urmare a creşterii cotelor de piaţă

Grupul Agricover a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri...

Autor: Florentina Niţu

29.04.2022, 16:48 278

Grupul Agricover, liderul pieţei de agribusiness din România, controlat de omul de afaceri Jabbar Kanani, a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,71 miliarde de lei, în creştere cu 50% faţă de anul precedent, ca urmare a creşterii cotelor de piaţă, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii acestuia. În 2020, veniturile consolidate au fost de 1,13 miliarde de lei.

„Continuăm dezvoltarea unor segmente de activitate extrem de importante în cadrul sectorului agribusiness (finanţarea fermierilor şi distribuţia de tehnologii agricole) şi investim în dezvoltarea de soluţii digitale pentru fermieri. În anul 2021, ne-am mărit cotele de piaţă, ne-am consolidat performanţa şi poziţia financiară.” a spus Liviu Dobre, director deneral al Agricover Holding.

La sfârşitul anului 2021, în cadrul subsidiarelor Agricover Holding îşi desfăşurau activitatea 470 de angajaţi. Grupul deserveşte un portofoliu de peste 9.200 de clienţi fermieri activi, care exploatează peste 2,6 milioane de hectare de teren arabil la nivel naţional. Profitul din exploatare al grupului a fost de 117 milioane de lei anul trecut, în creştere cu 36% faţă de anul trecut.

Grupul a făcut investiţii substanţiale atât pentru automatizarea proceselor, cât şi în viitorul digital al agriculturii. De asemenea, în 2021 a început tranzacţionarea inputurilor agricole pe platforma poprie de e-commerce şi a lansat Crop360, o platformă digitală integrată pentru fermieri. 

În acest an, grupul îşi propune să facă investiţii de 2 milioane de euro în cercetare şi dezvoltare IT. „Anul 2022 ne găseşte plini de încredere, pe baza unei situaţii financiare solide asigurate anul trecut. Transformări geopolitice profunde au loc la nivel global, cu un impact dramatic şi profund asupra economiei planetei.  În acest context, priorităţile noastre legate de sustenabilitate şi reînnoirea generaţiilor nu au fost niciodată mai relevante, pe măsură ce securitatea alimentară şi lanţurile de aprovizionare globală  continuă să fie ameninţate.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO