Retail&Agrobusiness

Lidl a ajuns al optulea cel mai mare importator

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Cristina Roşca

26.02.2015, 00:07 155

Lanţul german de magazine de dis­count Lidl a devenit anul trecut al op­tulea cel mai mare importator din Ro­mânia, urcând patru poziţii faţă de 2013, potrivit datelor INS. Oficialii Lidl spun că reţeaua se află în topul im­por­tatorilor locali deoa­rece mo­delul de business al gru­pu­lui german se bazează pe mărci pri­vate care sunt pro­duse fie local, fie într-o anumită ţară pentru întreaga re­giune.

În cazul celorlalţi retaileri mo­delul de business presupune exis­tenţa pe rafturi a unui număr mare de bran­duri naţionale şi internaţionale. Dacă la Lidl circa 80% din produse sunt marcă privată, la celelalte magazine ponderea acestor produse este de sub 30%.

Totuşi, reprezentanţii Lidl spun că există şi produse „made in Ro­mania“ în magazinele locale, ba mai mult, acestea sunt exportate pe pie­ţele din regiune. „Mai multe dintre produsele dezvoltate local merg şi către export, în ţări precum Bulgaria, Cehia, Po­lo­nia, Ungaria, Grecia sau Slo­vacia“, spun reprezentanţii Lidl care au în pre­zent parteneriate active cu peste 100 de furnizori români care produc ca­rne proasptă, mezeluri, lac­tate, dar şi paste făinoase şi produse de îngri­jire personală.

WikiZF: Profilul companiei Lidl

Oficialii Lidl, companie cu veni­turi estimate de ZF la 750 mil. euro, nu dau detalii despre valoarea impor­tu­rilor sau despre ponderea lor în totalul businessului local.

Nemţii de la Lidl sunt de altfel alături de re­ţeaua soră de la Kaufland singurii re­taileri prezenţi în top 100 impor­tatori, clasament dominat de com­panii din in­dustria auto (care reali­zează im­por­turi de componente ce sunt asam­blate local şi, în cele mai multe cazuri, reexportate) şi din energie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO