Retail&Agrobusiness

Lidl grăbeşte pasul extinderii: trei magazine noi într-o singură săptămână şi 80 de noi angajaţi

Lidl grăbeşte pasul extinderii: trei magazine noi...

Autor: Ana Maria Petcana

17.02.2014, 13:34 1627

Noul magazin din Bucureşti, situat pe Bulevardul Timişoara, a fost deschis luni, 17 februarie, are o suprafaţă de vânzare de 1.285 metri pătraţi şi 28 de angajaţi.

Următoarele două magazine, din Popeşti Leordeni şi Timişoara, vor fi inaugurate joi, 20 februarie, fiecare având o suprafaţă de vânzare de aproximativ 1.200 metri pătraţi.

În februarie, retailerul a mai deschis magazine în Iaşi şi Arad.

Lidl a intrat pe piaţa locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. Potrivit unui raport al Consiliul Concurenţei, Lidl se situează pe locul trei într-un top al marilor retaileri, după vânzările din 2012, fiind depăşit de Kaufland şi Carrefour. Următorii în top sunt Real, Auchan, Penny&XXL, Mega Image, Cora, Profi şi Billa.

Compania nu făcut publice rezultatele financiare pentru 2012, dar având în vedere poziţia în topul menţionat vânzările companiei se situează între cele ale Real, care a raportat 2,89 miliarde lei (650,5 milioane euro), şi cele ale Carrefour, care s-au situat la 4,28 miliarde lei (962 milioane euro).

În 2011, Lidl Discount a avut o cifră de afaceri de 1,67 miliarde lei (396 milioane euro), ceea ce înseamnă că în 2012 creşterea a fost de cel puţin 70%, în moneda naţională.

Lidl are peste 3.800 de angajaţi în reţeaua de magazine, centrele regionale de distribuţie şi în sediul central. Compania este parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai operează pe plan local reţeaua de hipermarketuri Kaufland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO