Companii

Reteaua Mr. Bricolage i-a adus lui Cezar Rapotan vanzari de 20,5 mil. euro

31.03.2009, 17:53 134

Compania Brico Expert controlata de Cezar Rapotan, patronul Arabesque, a avut anul trecut afaceri nete de 20,5 mil. euro, in crestere cu 36% fata de valoarea din 2007, potrivit raportului financiar al companiei franceze Mr. Bricolage.

Brico Expert opereaza doua magazine Mr. Bricolage, ultimul fiind deschis la finele trimestrului unu din 2008 in orasul Pitesti.
In acest an operatorul vizeaza extinderea in doua zone noi, la Iasi si Buzau, prin investitii totale de 14 mil. euro. In raport nu se precizeaza si daca Brico Expert a trecut pe profit anul trecut.
Retailerul Mr. Bricolage este activ pe piata romaneasca printr-un parteneriat cu Cezar Rapotan, patronul celui mai mare distribuitor de materiale de constructii, Arabesque, companie pozitionata pe piata ca furnizor al firmelor de constructii. Arabesque a avut anul trecut afaceri de 550 mil. euro. Rapotan detine controlul companiei Brico Expert, cu o participatie de 80% la capitalul societatii, in timp ce Mr. Bricolage are un pachet de 13,4% din actiuni. De la infiintarea retelei locale, in 2006, si pana in prezent francezii de la Mr. Bricolage si-au diminuat participatia la operatorul Brico Expert de la aproape 20% la 13,4%.
Mr. Bricolage a fost in ultimii trei ani foarte putin activ in expansiune, pe o piata pe care investitiile retailerilor internationali in dezvoltarea retelelor s-au situat intre 100 si 170 de milioane de euro in fiecare an.
Reteaua controlata de Rapotan numara in prezent doua unitati, inaugurate prin investitii totale de 14 mil. euro.
Primul magazin Mr. Bricolage de pe piata locala a fost deschis in Capitala la finele lui 2006, iar la data inaugurarii acestuia reprezentantii companiei vizau alte cinci deschideri pana la finele lui 2008.
In acest timp a fost inaugurat insa un singur magazin, cu toate ca Brico Expert a anuntat ca detine mai multe terenuri pentru extinderea retelei.
Planurile retailerului pe termen lung vizeaza dezvoltarea unei retele de 30 de magazine pe piata locala, in orasele cu peste 150.000 de locuitori, prin investitii totale de aproximativ 220 mil. euro.
La nivel local, cei mai mari competitori ai Mr. Bricolage sunt retelele internationale Praktiker, Bricostore si BauMax. Acestea s-au numarat printre cei mai dinamici retaileri dupa ritmul expansiunii in ultimii 2-3 ani.
Dezvoltarea retailului de bricolaj ar putea incetini in acest an, pe fondul prabusirii sectorului imobiliar si incetinirii cresterii pietei constructiilor. Piata de distributie a materialelor de constructii (incluzand si retailul de bricolaj) era estimata anul trecut la 2-3 miliarde de euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO