Companii

Sarantis: se vede ca a crescut puterea de cumparare a populatiei

03.06.2005, 13:48 45

Compania Sarantis Romånia, fosta Romsar Cosmetics, a inregistrat pe primele patru luni din acest an o crestere de 15% a vånzarilor pe piata romåneasca.

"Rezultatele primului semestru sunt la nivelul targetului propus pentru acest an. Cresterea vånzarilor se datoreaza in mare parte faptului ca produsele noastre au devenit mai accesibile, datorita cresterii puterii de cumparare a populatiei", a declarat Constantin Tudorache, director executiv al Sarantis Romånia.

Pentru acest an, Sarantis Romånia si-a propus sa realizeze o cifra de afaceri de 27,5 mil. euro, in crestere cu 14% fata de 2004.

Compania, membra a grupului elen Sarantis, specializat in productia si distributia de produse cosmetice de ingrijire personala si a locuintei, a adoptat un nou nume la inceputul acestui an, pentru a se alinia strategiei de identitate corporatista a grupului grec.

Filiala din Romånia realizeaza in medie 10% din vånzarile anuale ale grupului. "Suntem pe locul trei in grup, dupa Grecia si Polonia, dar din punctul de vedere al profitabilitatii ne situam pe pozitia a doua", spune Constantin Tudorache.

Ponderea cea mai mare din vånzarile companiei (circa 25%) o detin in continuare brand-urile de parfumerie pentru femei (BU, C-THRU, X-POSE) si barbati (STR8, DARE). Pe segmentul de produse cosmetice, pe långa marcile de masa, compania este prezenta si cu branduri de lux (Juvena, la Prerie, Pupa).

Potrivit estimarilor companiei, gama de cosmetice pentru copii Johnson Baby a ajuns la o cota de piata de 50%. "Vånzarile acestor produse in Romånia au un caracter specific. Cresterea vånzarilor, mai ales la sampoanele si uleiurile de masaj destinate celor mici, se datoreaza si utilizarii lor de catre adulti", a mai spus Tudorache. El a explicat ca, in urma unei monitorizari, s-a observat ca aceste produse se vånd la fel de bine si la raioanele de copii si la cele de adulti.

Pentru a-si imbunatati oferta de produse, compania incearca sa dezvolte trei directii distincte: lansari de produse noi, pentru a completa portofoliul existent, relansari de game (una dintre preocuparile departamentelor de cercetare-dezvoltare este de a imbunatati sortimentatia existenta), precum si cautarea unor noi oportunitati si nise de piata insuficient exploatate.

"Cea mai mare provocare o constituie distributia de accesorii si cosmetice auto, domeniu in care ne propunem sa jucam un rol important intr-o perioada scurta de timp", explica Tudorache. Lansate la sfårsitul anului 2004, accesoriile si cosmeticele auto trebuie sa ajunga la o cota de piata de 20-25% in primii doi ani, potrivit targetului stabilit de companie.

Tudorache considera ca perioada urmatoare este hotaråtoare pentru viitorul firmelor romånesti. Pe de o parte, pentru ca mediul de afaceri s-a imbunatatit prin scaderea inflatiei, reducerea dobånzilor, a impozitului pe profit si prin cresterea puterii de cumparare a populatiei.

"Pe de alta parte, mediul de afaceri devine mai concurential, consumatorii si partenerii de afaceri dorind servicii si produse de calitate, in conditiile in care problema finantarii afacerilor este rezolvata doar partial", afirma Tudorache.

"Exista o diferenta mare din punctul de vedere al nivelului tehnologic, al maturitatii companiilor si al profesionalismului angajatilor intre firmele romånesti si cele straine. Companiile locale sunt intr-o cursa contra cronometru pentru a recupera aceste decalaje", a mai spus directorul executiv al Sarantis Romånia.

Grupul Sarantis este prezent in 23 de tari, in sase dintre acestea avånd subsidiare. Vånzarile totale ale grupului au avansat, in 2004, cu 7,1% påna la 248,7 milioane euro, comparativ cu 2003. Anul trecut, compania din Romånia a inregistrat o cifra de afaceri de 24 de milioane de euro, in crestere cu 9,8% fata de 2003. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO