Companii

Scaderea pietei auto nu ocoleste nici liderul: Porsche, minus 22% in octombrie

Scaderea pietei auto nu ocoleste nici liderul: Porsche, minus 22% in octombrie
20.11.2008, 13:57 15

Vanzarile Porsche Romania, reprezentantul marcilor grupului Volkswagen-Audi si Porsche pe piata locala si cel mai mare jucator de pe piata de profil cu afaceri de peste un miliard de euro in 2007, a inregistrat in luna octombrie o scadere a vanzarilor de 22%, la un volum de 3.986 de unitati.

Rezultatele grupului Porsche vin in contextul general de scadere a vanzarilor de masini noi, cu un declin de 30% in octombrie, pe fondul inaspririi conditiilor de creditare, dar si al exploziei importurilor de masini la mana a doua.
Luna octombrie este cea de-a patra luna in care vanzarile Porsche Romania sunt "pe minus" dupa martie, mai si august, insa rata de scadere din octombrie este cea mai mare din acest an.
La nivelul primelor zece luni ritmul de crestere al Porsche Romania a incetinit la 3%, la un total de 48.432 de autovehicule, in conditiile in care in prima jumatate a anului avansul era de 7%, iar in 2007 cresterea pe intreg anul era de 35%, la 58.790 de masini, cu 10.000 de unitati peste targetul initial.
Potrivit declaratiilor lui Brent Valmar, directorul general al companiei, in 2008 vanzarile Porsche Romania nu vor atinge nivelul de 60.000 de unitati, ci vor fi sub cele de anul trecut.
La nivelul lunii octombrie singurul brand din portofoliul grupului Porsche care a inregistrat o crestere fata de aceeasi luna a anului trecut a fost Audi, cu 222 de masini, in avans cu 22% fata de octombrie 2007, in conditiile in care marca a avansat cu 10% la nivelul primelor zece luni.
Potrivit declaratiilor lui Mihai Halmagianu, directorul de marca al Audi, vanzarile din acest an vor ajunge la 2.900 de unitati, in crestere cu 10% fata de anul trecut.
Cel mai bine vandut model Audi a fost noul A4 cu 88 de unitati in octombrie si 1.120 de la inceputul anului, dublu fata de anul trecut. Gama modelelor Audi a fost completata luna aceasta de noul Q5, primul SUV compact al constructorului german.
Cea mai mare scadere procentuala a fost inregistrata de marca Porsche, cu vanzari mai mici cu aproape 45%, la un volum de 7 unitati, in timp ce din punctul de vedere al volumului declinul cel mai important l-a suferit Skoda, de la 1.977 de masini in octombrie 2007 la 1.397 de masini luna trecuta.
Cu toate acestea, la nivelul primelor zece luni, Skoda este cea mai vanduta marca de import, cu 21.541 de unitati, in crestere cu 13,8%.
Targetul marcii este de 25.000 de unitati in 2008. Seat, marca sport a grupului, a inregistrat o scadere de 38%, la 287 de masini in luna octombrie.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO