Companii

Selgros Cash & Carry se apropie si mai mult de primul miliard de euro, dupa cresterea de 20% inregistrata in S1

Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash & Carry Romania

Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash & Carry Romania: Asistam la o specializare a retailului local. Se impun pe piata category killer-ii (magazine specializate pe anumite categorii de produse, precum cele de bricolaj).

18.09.2008, 13:18 325

Retailerul si-a mentinut astfel la semestru ritmul de crestere inregistrat in primele trei luni ale anului. Dinamica vine pe fondul expansiunii retelei cu un magazin la Braila, in ultimele 12 luni.

Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash & Carry Romania, a precizat ca segmentul produselor alimentare continua sa aduca cresteri insemnate companiei, pe o piata pe care formatele de retail incep sa se diferentieze puternic unul de altul.  

"Asistam la o specializare a retailului local. Se impun pe piata category killer-ii (magazine specializate pe anumite categorii de produse, precum cele de bricolaj - n. red.)", a declarat Alexandru Vlad. Unul dintre efectele acestei specializari a comertului asupra afacerilor magazinelor cash & carry de pe piata este cresterea importantei alimentelor in mix-ul de produse, in defa-voarea unor articole din categoria non food, precum cele pentru gradinarit, este de parere managerul.

Atat magazinele cash & carry, cat si hipermarketurile si supermarketurile reprezinta forme de retail cu dominanta alimentara. Vlad a mai mentionat ca in prima jumatate a anului evolutia vanzarilor in magazinele Selgros Cash & Carry Romania a depasit ritmul de crestere al fluxului de clienti, ceea ce indica un avans al bonului mediu la casa.

In 2007, Selgros a avut un ritm de crestere al vanzarilor in Romania de 34% fata de 2006, pe fondul expansiunii retelei cu 3 unitati. Afacerile retailerului au ajuns astfel anul trecut la 821,4 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.

In acest an, Selgros a deschis o unitate la Braila, in urma unor investitii de aproximativ 20 mil. euro, avand planificata si o a doua inaugurare pentru 2008. Cele doua magazine noi anuntate pentru acest an vor fi amplasate pe terenuri aflate in proprietatea companiei, insa retailerul nu exclude posibilitatea unor viitoare colaborari cu dezvoltatori imobiliari, ceea ce ar aduce in retea locatii inchiriate. Reteaua va avea in acest an un ritm de expansiune mai redus decat cel inregistrat anterior (2007/2006), reprezentantii companiei punand acest lucru pe seama dificultatilor intalnite pe piata imobiliara locala, precum preturile exagerat de mari ale terenurilor disponibile.

 Selgros a intrat pe piata romaneasca in anul 2001. Singurul sau competitor direct este reteaua Metro Cash & Carry, cu afaceri aproape duble fata de cele raportate de Selgros in 2007. Metro isi va relua in acest an expansiunea, avand planificata o inaugurare la Deva, dupa aproximativ doi ani in care

s-a concentrat pe cresterea organica a acestei divizii.

Grupul german de retail Rewe a inregistrat in Romania anul trecut o cifra de afaceri de 1,34 mld. euro, in crestere cu 27% fata de anul precedent. 

Acesta activeaza la nivel local cu diviziile Selgros Cash& Carry, care opereaza 17 unitati cash& carry, Billa, cea mai extinsa retea de supermarketuri, si magazinele cu discount Penny Martket.

Rewe este in prezent al doilea mare grup din comertul local, dupa Metro.

In luna martie a acestui an, grupul german Rewe a anuntat ca si-a majorat participatia la compania Selgros Cash & Carry de la 50% la 100%, prin achizitia actiunilor Otto Group, partenerul sau in joint-venture-ul care opera reteaua de magazine cash & carry. La nivel local, aceasta schimbare nu va modifica planurile de investitii sau strategia de marketing a retelei, dupa cum au declarat anterior reprezentantii Selgros Cash & Carry Romania.

Pe piata romaneasca, segmentul de magazine cash & carry, care tinteste clientii profesionisti (precum restaurantele sau revanzatorii) este reprezentat de cele doua retele germane Metro si Selgros, care detin impreuna 40 de unitati in acest moment.

Deoarece celelalte segmente ale retailului modern au fost mult mai active in procesul de extindere la nivel local, magazinele cash & carry si-au diminuat anul trecut cota de piata in sectorul FMCG (bunuri de larg consum).

Potrivit datelor companiei de cercetare de piata GfK, segmentul cash & carry ajunsese la jumatatea anului trecut la o cota de 5% din piata FMCG, fata de 6% cat avea in S1 din 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO