Companii

Starbucks şi-a majorat profitul brut cu 28% în România, unde o cafea costă 20-22 de lei. Sub brandul Starbucks sunt aproape 60 de cafenele în România.

Starbucks şi-a majorat profitul brut cu 28% în...

Autor: Cristina Roşca

11.03.2024, 09:00 334

♦ Grupul Amrest, care deţine franciza Starbucks la nivel local, are în România şi zece restaurante Burger King ♦ Compania a pierdut însă franciza în regiune, brandul american de fast-food fiind dezvoltat acum în continuare printr-un alt partener

Grupul polonez Amrest, ce deţine pe plan local 59 de cafenele Starbucks şi 10 restaurante Burger King, a obţinut anul trecut în România un profit înainte de taxe de 3,2 mil. euro. Acesta este cu 28% mai mare decât cel realizat în 2022, un an marcat de război la graniţă şi de inflaţie record.

Deşi în continuare anul trecut inflaţia a fost mult peste nivelul optim, deşi dobânzile au fost mari, iar oamenii au devenit tot mai prudenţi în consum, Amrest a reuşit să îşi majoreze puternic profitul în România. Chiar şi aşa, ritmul de 28% este printre cele mai slabe evoluţii dintre pieţele principale unde grupul e activ, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor companiei. Pieţele principale sunt menţionate de Amrest în rapoartele sale şi sunt stabilite în funcţie de numărul de restaurante şi cafenele existente în fiecare în parte.

În ceea ce priveşte profitabilitatea, România e aproape la egalitate cu Cehia (27,1%) când vine vorba de ritmul de creştere al câştigului înainte de taxe. Iar singura piaţă care e pe minus, pe pierdere, e Franţa. În rest, în Polonia, Spania, Ungaria, Germania şi Bulgaria, ritmul de creştere al profitului brut variază între 38,7% (în Bulgaria) şi 277% (în Spania).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO