Companii

Ţara strategiilor rupte de realitate: Tezele s-au scos, semestrele au devenit module, dar proiectul de ţară România Educată vede evaluarea bazată pe teze semestriale în 2030

Ţara strategiilor rupte de realitate: Tezele s-au scos,...

Autor: Ramona Cornea

19.03.2024, 00:06 1570

Tezele au fost eliminate în anul 2022, tot atunci a fost schimbată şi structura anului şcolar, iar cele două semestre s-au transformat în cinci module. „Există teze standardizate naţionale, semestriale, cu bareme de corectare clare, axate pe competenţele cheie“, scrie raportul România Educată despre cum ar trebui să arate sistemul de evaluare în anul 2030

Primul scenariu al sistemului de educaţie din anul 2023 cuprins în stra­tegia proiectului România Educată prevede un sistem de evaluare bazat pe teze semestriale, deşi tezele au fost eliminate în anul 2022, iar semestrele s-au transformat în module în acelaşi an.

„Există teze standardizate naţio­na­le, semestriale, cu bareme de co­rec­tare clare, axate pe competenţele cheie. Rezultatele tezelor vor fi avute în vedere în calculul mediei de repar­tizare a elevilor către învăţământul se­cundar superior. Repartizarea în învă­ţă­mântul secundar superior se face, pentru fiecare elev, în baza op­ţiunilor exprimate de părinţi şi a me­diei arit­me­tice formate din: 33% me­dia pro­be­lor de la examenul final, 33% media tezelor naţionale din gim­naziu şi 33% media generală în cla­sele V-VIII. În cazul învăţământului vocaţio­nal sau profesional, unităţile de învăţă­mânt pot organiza probe de aptitudini, ante­rior repartizării com­pu­teri­zate“, scrie raportul România Educată.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO