Companii

Ţările africane sau SUA-Canada, noutăţile agenţiilor de turism

Ţările africane sau SUA-Canada, noutăţile agenţiilor de turism

Autor: Liviu Iancu - Mediafax

13.01.2012, 00:04 578

Agenţiile de turism încearcă timid să intre pe noi pieţe, pre­cum ţările africane, statele din fostul bloc sovietic sau Munte­negru, dar se bazează ca în fiecare din ultimii ani pe Grecia, Bulgaria şi Turcia, care conduc în topul preferinţelor turiştilor români.

"Destinaţiile în ţări arabe precum Tunisia, Egipt sau Maroc sunt «căzute» încă, iar Austria, ca destinaţie de schi, se vinde puţin prin agenţii, întrucât majoritatea românilor îşi fac rezervare pe internet. Cred că pentru Paralela 45, zona Paralia din Grecia nu va mai fi o destinaţie de interes", a declarat Alin Burcea, proprietarul agenţiei Paralela 45.

El spune că printre noutăţile pe care le promovează în acest an se numără SUA, pentru care agenţia a pregătit un pa­chet de cinci programe ("Coasta de Est", "Coasta de Vest", "Sudul American", "SUA-Canada" şi "Grand Tour") şi circuite în "Africa neagră" care, potrivit lui Burcea, nu au mai fost prezente până acum pe piaţă.

Marius Berca, directorul de marketing al agenţiei Christian Tour, spune că va continua să promoveze în 2012 aceleaşi oferte ca anul trecut, respectiv Grecia, Turcia, Bul­garia şi Muntenegru, iar noutatea acestui an este Mallorca. Anul trecut aproximativ 90.000 de turişti au mers în vacanţă prin intermediul agenţiei (cu avionul, autocarul şi individual), iar în topul preferinţelor au fost Grecia, Turcia şi Bulgaria, ur­mate de circuite în Europa, pentru care cererea a fost cu 50% mai mare faţă de 2010. Locul 5 a fost ocupat de Muntenegru.

"Dinamica vânzărilor noastre a stagnat sau nu a fost spec­ta­culoasă pentru destinaţii precum Egipt, Cuba, Mexic, Re­pu­blica Dominicană sau Maldive. În schimb, preconizăm că vom creşte semnificativ numărul de turişti pentru nordul Gre­ci­ei, insulele Creta şi Thassos, Bulgaria, Spania şi Ungaria", a afir­mat Marius Usturoiu, directorul general al agenţiei de turism Mareea.

Dragoş Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care de anul trecut a devenit reprezentantul în România al grupu­lui german TUI, spune că destinaţile externe principale ce­ru­te şi oferite clienţilor au fost anul trecut Turcia, Bulgaria, Gre­cia, Spania şi Austria. Oferta agenţiei Perfect Tour s-a îmbo­gă­ţit în acest an cu câteva circuite noi, printre care Olimpiada de la Londra şi Campionatul European de Fotbal din Ucraina si Polonia.

Cu toate acestea, cele mai multe noutăţi în acest an pro­vin tot din vechile destinaţii, Bulgaria, Grecia, Turcia sau Spa­nia, pe care agenţiile încearcă să le consolideze cu chartere în staţiuni pe care turiştii români le cunosc mai puţin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO