Companii

Topul celor mai vândute branduri de cidru: Strongbow umple şapte din zece pahare

În Marea Britanie consumul de cidru depăşeşte 15 litri pe cap de locuitor, în timp ce fiecare finlandez consumă în medie peste 8 litri de cidru anual, iar un irlandez mai mult de 13 litri, conform Asociaţiei Producătorilor de Cidru şi Vin din Fructe din Europa (AICV). În acelaşi timp, un român consumă mai puţin de un litru per capita.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.07.2017, 00:00 2567

Piaţa de cidru a cunoscut cea mai rapidă evoluţie între băuturile alcoolice, crescând de 40 de ori în doar doi ani. Practic, în 2015 această piaţă era aproape inexistentă în România.

Strongbow, marcă deţinută de grupul olandez Heineken, a fost anul trecut cel mai vândut brand de cidru pe o piaţă estimată de ZF la peste 15 milioane de euro. Astfel, Strongbow a înregistrat o cotă de piaţă de peste 70% în volum, vânzând mai bine de 8 milioane de litri, arată o analiză a ZF pe baza estimărilor companiei de cercetare de piaţă Global Data. Consumul de cidru s-a situat anul trecut la 11,5 milioane de litri, adică fiecare român a consumat în medie circa două sticle de 0,33 litri, conform calculelor ZF. Strongbow este urmat în clasament de Somersby, brand importat de United Romanian Breweries Bereprod (URBB), al patrulea cel mai mare jucător de pe piaţa berii. De altfel, toţi jucătorii de pe piaţa berii, cu excepţia Bergenbier, au pariat pe piaţa cidrului. Şi liderul pieţei, Ursus Breweries, are un brand de cidru în portofoliu. Brandul Kingswood este realizat în Cehia şi a ajuns unul dintre ele mai vândute branduri de cidru din România. Piaţa de cidru era până în urmă cu trei ani aproape inexistentă în România, iar apetitul românilor pentru băutura făcută în principal din mere a fost deschis în 2015 de către Heineken odată cu lansarea brandului Strongbow, produs în Bulgaria. Ulterior, acest segment s-a aglomerat, marii jucători din bere, dar nu numai, lansând produse în această categorie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO