Companii

Tricotaje Somesul isi muta tinta pe piata interna

03.12.2004, 00:00 73

Compania clujeana Tricotaje Somesul a infiintat luna trecuta societatea Modo System, axata pe comercializarea colectiei proprii pe piata interna si a deschis primele trei magazine din afara Clujului, la Bucuresti, Oradea si Brasov, in cadrul centrelor comerciale Cora, Lotus Market si Corona. In plus, si-a lansat si o marca proprie - Ilmodo.
Prin aceste miscari, conducerea companiei se pregateste sa-si creasca prezenta pe piata interna, prin realizarea unor vanzari de 50% din totalul productiei.
"Am hotarat sa externalizam partea de comert din Romania, pentru ca exista diferente in gestionarea activitatilor de productie si de comert in cadrul unei firme mari. Noi nu aveam reflexe de comercianti, aveam tendinta de a impune ce sa se vanda si nu ascultam piata", a declarat pentru ZF Transilvania, Ioan Leanca, director general Tricotaje Somesul.
Planul de afaceri al companiei vizeaza deschiderea a 27 de magazine pana in 2007 in trei tipuri de locatii: in centrele istorice ale marilor orase, in centrele comerciale si in magazine specializate, care vand imbracaminte. In ianuarie va fi inaugurat un nou magazin la Timisoara, iar in februarie cel de-al doilea din Oradea. "Magazinul deschis in Lotus Market merge foarte bine, ne-a depasit asteptarile, inregistrand vanzari de 1.000 de euro pe zi", a mai spus Leanca.
Compania clujeana are o capacitate de productie de 1,2 milioane de bucati anual si asteapta in acest an vanzari de 6,5 mil. euro, cu 5% mai mari decat in 2003.
"Nu ne propunem sa crestem capacitatile de productie, pentru ca ar aparea o serie de probleme de ordin operational. Vrem sa ne consolidam pozitia pe piata interna, sa avem initiativa pe pietele externe si sa vindem produsul propriu", a spus directorul general al societatii.
In prezent, colectia proprie detine aproximativ 50% din totalul productiei si ea se realizeaza sub cele doua marci Ilmodo (pentru segmentul superior) si Tricotaje Somesul (pe segmentul mediu). Din 1994, Tricotaje Somesul a derulat un program de investitii de peste 8 mil. euro pentru retehnologizarea fabricii de tricotaje, fapt ce a permis crearea unei colectii sub marca proprie si scaderea ponderii activitatii de lohn sub 25% din productia actuala a firmei.
In prezent doar 15% din tricotajele realizate de firma clujeana sunt livrate in Romania, iar 85% ajung pe pietele externe, in Germania, Anglia, Franta, Tarile Scandinave si Elvetia. In 2003, firma clujeana a infiintat in Rusia societatea Somrus, la care participa cu 80% din actiuni.
Tricotaje Somesul s-a infiintat in 1928 la Cluj-Napoca, iar in 1989 avea 5.400 de angajati. In 1991 a avut loc divizarea societatii prin desprinderea Argos, iar in 1994 a avut loc privatizarea societatii prin MEBO. Firma italiana Maglificio Morgano a fost atrasa de conducerea societatii clujene si a pornit cu un pachet de 5% dintre actiuni. Dupa o majorare de capital, Maglificio Morgano a ajuns la 25% dintre actiuni, restul fiind detinute de 252 de angajati ai societatii. Firma clujeana are in prezent 950 de angajati, iar in 2003 a inregistrat vanzari de 6,2 mil. euro. transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO