Companii

Un magazin Kaufland din România are vânzări duble faţă de acelaşi magazin din Cehia şi Polonia

Un magazin Kaufland din România are vânzări duble...

Autor: Cristina Roşca

13.09.2016, 00:07 2883

♦ România a devenit a doua cea mai importantă piaţă din Europa Centrală şi de Est pentru grupul german Kaufland după ce cifra de afaceri a depăşit anul trecut în premieră Cehia ♦n La vânzările per magazin şi la profitabilitate însă, piaţa locală este însă lider detaşat.

n România a devenit a doua cea mai importantă piaţă din Europa Centrală şi de Est pentru grupul german Kaufland după ce cifra de afaceri a depăşit anul trecut în premieră Cehia n La vânzările per magazin şi la profitabilitate însă, piaţa locală este însă lider detaşat.

Fiecare magazin Kaufland din România a avut anul trecut vânzări medii de 19,3 milioane de euro, duble faţă de cele din Cehia şi Polonia, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor Deilotte şi pe baza informaţiilor din piaţă.

Raportul Deloitte privind topul celor mai mari 500 de companii din Europa Cen­trală arată că în Ro­mânia, Ce­hia şi Polonia  businessul Kaufland a de­păşit două miliarde de euro, cu diferenţe mici de la ţară la ţară. În ceea ce priveşte nu­mărul de magazine de pe fiecare piaţă însă apar diferenţe semnificative în contextul în care în Polonia sunt circa 220, în Cehia apro­xi­mativ 185, iar în România erau 107 la finalul lui 2015.

Lanţul german de hipermarketuri Kauf­land este prezent la nivel mondial pe şapte pieţe, respectiv Germania (piaţa-mamă), Po­lonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Croaţia şi România. De departe cea mai importantă piaţă ca vânzări, cu circa 14 mld. euro pe an, este Germania, potrivit celor mai recente date ale ZF. Pe poziţia următoare se află Po­lonia, care este astfel cea mai puternică piaţă din regiune pentru grup, urmată de Ro­mânia. Pe cele două le mai despart mai puţin de 100 de milioane de euro după ce bu­sinessul din România a crescut anul trecut cu aproape 15%, un avans aproape dublu faţă de alte pieţe.

Creşterea a venit atât pe fondul expansiunii, cât şi pe fondul creşterii consumului per ansamblu. Kaufland a deschis anul trecut în România cinci ma­gazine, ajungând la finalul lui 2015 la 107 hipermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO