Fiecare magazin Kaufland din România a avut anul trecut vânzări medii de 19,3 milioane de euro, duble faţă de cele din Cehia şi Polonia, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor Deilotte şi pe baza informaţiilor din piaţă.
Raportul Deloitte privind topul celor mai mari 500 de companii din Europa Centrală arată că în România, Cehia şi Polonia businessul Kaufland a depăşit două miliarde de euro, cu diferenţe mici de la ţară la ţară. În ceea ce priveşte numărul de magazine de pe fiecare piaţă însă apar diferenţe semnificative în contextul în care în Polonia sunt circa 220, în Cehia aproximativ 185, iar în România erau 107 la finalul lui 2015.
Lanţul german de hipermarketuri Kaufland este prezent la nivel mondial pe şapte pieţe, respectiv Germania (piaţa-mamă), Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Croaţia şi România. De departe cea mai importantă piaţă ca vânzări, cu circa 14 mld. euro pe an, este Germania, potrivit celor mai recente date ale ZF. Pe poziţia următoare se află Polonia, care este astfel cea mai puternică piaţă din regiune pentru grup, urmată de România. Pe cele două le mai despart mai puţin de 100 de milioane de euro după ce businessul din România a crescut anul trecut cu aproape 15%, un avans aproape dublu faţă de alte pieţe.
Creşterea a venit atât pe fondul expansiunii, cât şi pe fondul creşterii consumului per ansamblu. Kaufland a deschis anul trecut în România cinci magazine, ajungând la finalul lui 2015 la 107 hipermarketuri.