Companii

Una caldă, alta rece: Pepco creşte precum Făt-Frumos pe piaţa din România, dar iese din Austria invocând lipsa perspectivelor

Una caldă, alta rece: Pepco creşte precum Făt-Frumos...

Autor: Cristina Roşca

23.02.2024, 16:01 217

Discounterul polonez Pepco, activ pe piaţa de produselor de îmbrăcăminte şi a articolelor pentru locuinţă, a decis să iasă de pe piaţa din Austria, unde a intrat în 2021 şi unde operează 73 de magazine.

Această veste vine în contrapartidă cu cea anunţată în ediţia de astăzi de Ziarul Financiar, şi anume că grupul merge în România către 500 de magazine, consolidându-şi astfel prezenţa în piaţă.

“Grupul a decis că va ieşi de pe piaţa din Austria deoarece nu crede că poate obţine aici rezultatele scontate”, spune un anunţ al grupului Pepco citat de across-magazine.com.

Exitul din piaţa austriacă va îmbunătăţi cash-flow-ul şi profitabilitatea grupului în 2024, arată aceeaşi sursă, Pepco urmând a-şi concentra atenţia asupra pieţelor cu rezultate mai bune. Decizia de a renunţa la operaţiunile din Austria nu va afecta strategia de dezvoltare şi operaţiunile din alte pieţe, arată aceeaşi sursă.

Deşi situaţia economică este dificilă în mare parte din Europa, grupul Pepco rămâne optimist privind evoluţia sa. Astăzi, retailerul are circa 3.500 de magazine în aproape 20 de ţări. România e a doua cea mai importantă ca număr de unităţi - 449, după Polonia.

Compania cunoscută pentru că vinde haine şi articole pen­tru casă la preţuri mici - ce încep chiar de la mai puţin de zece lei - a in­trat pe piaţa autohto­nă în 2015 şi a ajuns la circa 450 de magazine, ceea ce înseamnă, în medie, 50 de deschideri pe an.

Pepco, liderul pieţei de fashion din România, a închis 2022, un an marcat de război la graniţă şi de in­flaţie record, cu afaceri de peste 2,3 mld. lei (468 mil. euro), cu 23% mai mari decât în anul anterior şi cu aproape 80% peste ni­velul din 2020 şi respectiv 2019 (businessul a fost la un nivel apropiat în cei doi ani).

Vânzările retailerului cunoscut pentru preţurile sale mici au crescut într-un ritm mai alert decât înflaţia în 2022, semn că expansiunea contează, dar şi că oamenii s-au îndreptat către companiile cu profil de discount. Profitul net însă a scăzut cu o treime, la 159 mil. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO