Companii

Ursus nu şi-a revenit nici pe final de an: minus 6% în ultimele trei luni din 2011

Ursus nu şi-a revenit nici pe final de an: minus 6% în ultimele trei luni din 2011

Autor: Dana Ciriperu

20.01.2012, 00:06 814

Ursus Breweries, cel mai mare jucător din piaţa locală a berii după cifra de afaceri din 2010, a înregistrat o scădere cu 6% a vânzărilor în perioada octombrie-decembrie 2011 faţă de acelaşi interval din anul anterior (trimestrul trei al anului fiscal după modul de raportare al companiei).

Rezultatele publicate în raportul trimestrial al SABMiller, compania care deţine Ursus Breweries, sunt primele comunicate de un producător de top din in­dustria băuturilor, un business de 2,5 - 3 mld. euro anual. Grupul sud-african notează în ra­port că declinul vânzărilor din România se da­to­rează impactului lichidării stocurilor de către distri­bui­tori şi concurenţei din piaţă la nivel de preţuri şi pro­moţii. Şi în Polonia şi Rusia vânzările SABMiller au scăzut cu 6%, în timp ce în Cehia a fost înregistrat un avans de 2%, iar în Ucraina vânzările s-au majorat cu 20%.

Datele publicate de acţionarul Ursus Breweries arată că vânzările de bere din România ale companiei nu au reuşit să revină pe un trend ascendent nici la finalul anului, deşi declinul s-a mai temperat de la minus 8% în primul semestru al anului fiscal (aprilie-septembrie) la minus 6% în perioada octombrie-decembrie.

Cu toate acestea, scăderea vânzărilor Ursus Breweries vine în condiţiile în care în octombrie piaţa berii a consemnat un avans de 12% faţă de octombrie 2010, marcând o lună cu rezultate nesperat de bune, potrivit unei analize a ZF. În primele zece luni din 2011, vânzările de bere au fost cu 2% mai mari faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF.

La finalul anului trecut în cadrul Ursus Breweries au avut loc şi schim­bări importante la nivel de top mana­ge­ment. De la 1 noiembrie la conducerea Ursus a fost numit Andrew Highcock, el ocupând poziţia lui Gary Whitlie care a decis să se retragă din activitatea profesională, după un an şi câteva luni de mandat. Tot în noiembrie din com­panie a plecat şi Victor Armăşelu, cel care ocupa poziţia de vicepreşedinte pe vânzări şi distri­buţie.

Piaţa locală de bere este evaluată de Ernst & Young la aproape 1,8 mld. euro (valoare care include TVA), 72% din consum realizându-se acasă, o situaţie încurajată şi de faptul că România este una dintre puţinele pieţe unde berea la PET deţine o cotă de aproape 50% din industrie

Pierderi mari în 2010

Ursus Breweries a avut o cifră de afaceri de 279,6 milioane de euro în 2010, pierderi de 20,9 mil. euro şi 1.644 de angajaţi, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Ursus Breweries are în portofoliu branduri precum Timişoreana, Ursus, Ciucaş, Peroni, Pilsner Urquell şi altele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO