Companii

VÃ¥nzarile Univer Baia-Mare au depasit bugetul la trei luni

29.06.2005, 18:52 77

Compania Univer din Baia-Mare, care produce sosuri si condimente, a inregistrat in primul trimestru al acestui an o crestere de 75% a cifrei de afaceri, påna la 22,3 mld. de lei (0,6 mil. euro), fata de aceeasi perioada a lui 2004.

Rezultatele financiare ale primului trimestru depasesc planul de afaceri al companiei, care prognoza initial o crestere de 35% pentru acest an.

a??Dezvoltarea noastra este determinata de procesul de extindere al lanturilor de magazine de diferite tipuri - cash and carry, hipermarket, supermarket, hard discount -, care duce la dezvoltarea distributiei pe plan nationala??, a declarat Bereczki Tihamer, director comercial Univer Product Romånia.

Anul acesta, Univer asteapta o cifra de afaceri de 82 mld. lei (2,1 mil. euro), fata de mai putin de 70 mld. lei (1,7 mil. euro) la sfårsitul anului 2004.

Distributia produselor Univer pe piata romåneasca a inceput in 1992, prin intermediul societatii Beta Lucullus. In 2000 s-a infiintat societatea Univer Product Romånia, axata pe productie, ai carei asociati sunt Univer Product RT si Univer Szovetkezeti, ambele din Ungaria.

Investitia grupului maghiar in Romånia se ridica la un milion de euro, suma fiind alocata pentru dezvoltarea structurii comerciale a companiei romånesti si pentru achizitionarea utilajelor de productie.

a??Cresterea volumului comercial necesita cresterea capacitatilor de productiea??, explica Tihamer. In acest scop, compania deruleaza o investitie de 300.000 de euro pentru implementarea unei noi linii de productie.

Vånzarile Univer se bazeaza pe produsele traditionale din ardei si pe alte trei produse de baza: maioneza, mustar si ketchup. Aceste patru grupe detin cea mai mare pondere in vånzarile companiei. Alte grupe de produse comercializate pe piata romåneasca sunt cele bazate pe hrean, usturoi, sosuri de salate si conserve de legume (mazare, porumb).

a??Compania din Romånia nu are activitate de export, exporturile fiind coordonate de catre firma mama din Ungariaa??, mai spune Bereczki.

Produsele Univer sunt comercializate in retele de tip key-account, dar si de catre firme de distributie prin intermediul carora se incearca acoperirea magazinelor si a retelei Horeca (hotel, restaurant-bar, catering), la nivel national.

Pentru Univer competitia este impartita intre producatorii locali, care detin cote importante in zonele de productie, si firmele cu distributie nationala. Cele mai puternice branduri cu care Univer concureaza sunt Knorr (Unilever), Bunica (Orkla Foods), Tomi (Orkla Foods), Regal (European Food) sau Spring (Mandy Foods). Ultima companie care a intrat pe piata sosurilor este Unilever, cu brandul Knorr, care a investit intr-o linie de productie la fabrica sa din Otopeni, Bucuresti. European Foods a anuntat recent ca va face noi investitii in segmentul de sosuri. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO