Companii
Vânzările de camioane scad cu 21% deoarece firmele de transport renunţă la achiziţii noi din cauza RCA şi a legislaţiei europene
DependenÅ£a totală de transÂporturile din spaÅ£iul comunitar european între ţări din Europa de Vest cumulată cu o legislaÅ£ie în schimbare au determinat companiile de profil din România să pună oprească achiziÅ£iile de camioane noi, fapt ce a determinat un declin puternic al vânzărilor de vehicule comerciale de peste 16 tone.
În total, vânzările de camioane grele au scăzut cu 21% în primele şapte luni ale acestui an. Spre comparaţie, anul trecut vânzările de camioane grele au urcat cu 25%, mai mult decât piaţa auto totală care s-a apreciat cu 18%.
„Creşterea tarifului pentru RCA de anul trecut, schimbarea legislaţiei europene care prevede plata unui salariu egal cu minimul pe economie dacă şoferul stă mai mult de trei zile pe lună în ţara respectivă din Europa de Vest, obligativitatea de a face pauza de final de săptămână la hotel şi nu în cabină, toate aceste elemente au dus la desabilizarea pieţei transporturilor şi au determinat companiile de transport să amâne extinderea flotelor şi realizarea de noi investiţii. Momentan cei mai mulţi aşteaptă să vadă ce măsuri vor fi implementate“, explică Marilena Matei, analizat al pieţei transporturilor.
Mai mult, piaţa de camioane noi din România este complet dependentă de piaţa de transport vest-europeană, în condiţiile în care un camion nou nu poate opera pe plan local din cauza tarifelor foarte mici.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
S-a aşternut liniştea peste digitalizarea IMM-urilor non-IT: „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
ZF Investiţi în România! Start-Up Nation devine un program social în 2024 şi se adresează mai mult categoriilor defavorizate. Ana Morun, Inspire Fonduri: Să nu începeţi să daţi bani consultanţilor drept avans
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane ÅŸi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion