Companii

Vânzările de camioane scad cu 21% deoarece firmele de transport renunţă la achiziţii noi din cauza RCA şi a legislaţiei europene

Vânzările de camioane scad cu 21% deoarece firmele de...

Autor: Bogdan Alecu

17.08.2017, 00:07 942
Dependenţa totală de trans­porturile din spaţiul comunitar european între ţări din Europa de Vest cumulată cu o legislaţie în schimbare au determinat companiile de profil din România să pună oprească achiziţiile de camioane noi, fapt ce a determinat un declin puternic al vânzărilor de vehicule comerciale de peste 16 tone. În total, vânzările de camioane grele au scăzut cu 21% în primele şapte luni ale acestui an. Spre comparaţie, anul trecut vânzările de camioane grele au urcat cu 25%, mai mult decât piaţa auto totală care s-a apreciat cu 18%. „Creşterea tarifului pentru RCA de anul trecut, schimbarea legislaţiei europene care prevede plata unui salariu egal cu minimul pe economie dacă şoferul stă mai mult de trei zile pe lună în ţara respectivă din Europa de Vest, obligativitatea de a face pauza de final de săptămână la hotel şi nu în cabină, toate aceste elemente au dus la desabilizarea pieţei transporturilor şi au determinat companiile de transport să amâne extinderea flotelor şi realizarea de noi investiţii. Momentan cei mai mulţi aşteaptă să vadă ce măsuri vor fi implementate“, explică Marilena Matei, analizat al pieţei transporturilor. Mai mult, piaţa de camioane noi din România este complet dependentă de piaţa de transport vest-europeană, în condiţiile în care un camion nou nu poate opera pe plan local din cauza tarifelor foarte mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO