Companii

Vedeti care sunt cele 37 de modele auto pentru care nu se va plati taxa de poluare in 2010 - GALERIE FOTO

Care sunt cele 37 de modele auto pentru care nu se va plati taxa de poluare in 2010
22.12.2009, 23:30 215

Odata cu revenirea taxei de poluare de la 1 ianuarie 2010,masinile cu motoare Euro 4 vor inregistra o crestere a costului deachizitie de la cateva sute la cateva mii de euro, majorare careinsa nu va fi aplicata automobilelor care respecta normele depoluare Euro 5, segment de la care jucatorii din piata asteaptachiar o crestere anul viitor.
Taxa de poluare a fost eliminata la finele anului trecut pentrumasinile noi si cu motoare mai mici de 2,0 litri pentru a sustine opiata auto aflata aproape in cadere libera. Cu toate acestea,vanzarile de masini sunt in acest an la o treime fata de cele din2008.

Vedeti care sunt cele37 de modele auto pentru care nu se va plati taxa de poluare in2010

Cel mai puternic impact al taxei de poluare se va simti inmomentul achizitiei unei masini din segmentul inferior de pret.Astfel, in cazul unui model Dacia Logan echipat cu motorul de 1,6litri si 90 CP se va plati in momentul inmatricularii o taxa deaproximativ 770 de euro, care in cazul celei mai ieftine versiuniar reprezenta 10% din pretul de achizitie. Pe de alta parte, incazul unei limuzine VW Phaeton care dispune numai de motoare Euro 5nu se plateste nicio taxa.
De pe urma intrarii in vigoare a taxei cel mai mult vor profitamarcile care au lansat in 2008 si 2009 noi motorizari care sarespecte normele Euro 5. Cele mai numeroase lansari de astfel demodele le-au avut cei de la Volkswagen, Toyota, dar si Opel sauChevrolet.
Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia deretail a Porsche Romania, sustinea la finele lunii noiembrie ca indecembrie dealerii isi vor cauta noi metode pentru a-si reduce catmai mult stocurile de modele Euro 4. Aceeasi strategie a fostadoptata si la finele anului trecut, cand imediat dupa anuntultriplarii taxei de poluare, dealerii si-au inmatriculat stocurilepentru a profita de vechea taxa.
La strategii de reduceri de stocuri au apelat si cei de la GeneralMotors Romania, in special la masinile echipate cu motoare maripentru care taxa de poluare poate sa ajunga chiar si la aproape3.200 de euro in cazul versiunii de top a SUVului Opel Antara cumotor de 3,2 litri.
"Stocurile pentru modelele cu motorizari mari cu norme Euro 4 aufost gestionate la un nivel minim. Modelele actuale avandmotorizari de capacitate mica si emisii reduse nu vor fi afectateatat de puternic deoarece valoarea taxei de poluare este mairedusa", a subliniat Florin Ciobanu, marketing manager al OpelRomania.
Cu toate acestea, unii importatori nu se asteapta la o cresteresemnificativa a cererii pentru modelele Euro 5 de la 1 ianuarie, inconditiile unui pret de achizitie ridicat fata de cel al unui modelEuro 4.
Potrivit declaratiilor lui Constantin Stroe, vicepresedinteleAutomobile Dacia, si modelele constructorului de la Mioveni voravea din 2010 norme de poluare Euro 5, in conditiile in care toatemasinile fabricate din 2011 vor respecta noile standarde.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO