Companii

Veniturile Orkla s-au majorat cu 40%

06.02.2007, 17:45 12

Orkla Foods Romania (OFR), filiala locala a grupului norvegian Orkla Foods, a inregistrat anul trecut o crestere de 40% a veniturilor, ca urmare a integrarii afacerilor achizitionate in 2006.
"Veniturile au inregistrat o crestere organica de 40% in valoare, ponderea cea mai mare fiind rezultata din achizitia Royal Brinkers (tranzactie finalizata in iunie 2006 - n. r.)", a declarat Aliz Kosza, CEO al Orkla Foods Romania.
Reprezentantii companiei nu au precizat care a fost cifra de afaceri realizata de grup in 2006 pe piata locala, insa potrivit unor estimari bazate pe ritmul de crestere al businessului, cifra cumulata de afaceri a OFR se situeaza anul trecut in jurul valorii de 40 mil. euro.
Potrivit directorului general executiv al companiei, conservele de pate, cele de carne si ketchup-ul au fost anul trecut cele mai dinamice categorii din portofoliul companiei.
"Pe canale s-a dezvoltat cel mai mult segmentul HoReCa (hoteluri si restaurante - n. r.) si retailul modern", a mai spus Kosza. In mai putin de trei ani, filiala locala a grupului norvegian a realizat trei achizitii importante (Topway Craiova, Ardealul Covasna si Royal Brinkers Romania), ajungand la 5 platforme de productie si la peste 750 de angajati, fata de 250 in urma cu doi ani.
Dupa finalizarea celor trei achizitii, pentru care s-au platit peste 25 de milioane de euro, potrivit unor estimari, filiala locala a Orkla Foods a decis sa-si fuzioneze companiile si sa reorganizeze activitatea de productie in jurul celor cinci centre de productie pe care le detine la Bucuresti, Craiova, Covasna, Targoviste si Iasi.
Reprezentantii Orkla mizeaza pe o crestere moderata a businessului in acest an, ca urmare a rationalizarii portofoliului de produse. "Estimam cresteri in special pe marcile care au fost relansate anul trecut", spune Kosza. Printre acestea se numara marca de pate Ardealul, dar si brandul de margarina Wiesana, care va fi relansat luna aceasta.
Fabrica Ardealul s-a redeschis in august anul trecut, cand a fost relansat produsul, investitia ridicandu-se la 1,5 mil. euro, jumatate din suma fiind asigurata prin fonduri Sapard.
Compania va investi in acest an 2 milioane de euro, sume ce vor fi directionate in special catre platformele de productie de la Craiova, Targoviste si Iasi.
OFR a finalizat anul trecut procesul de fuziune al companiilor achizitionate, proces in urma caruia au ramas doua entitati fiscale, fata de patru, cate erau la jumatatea anului 2006 - Orkla Foods Romania (cu puncte de lucru la Craiova si Targoviste), Ardealul, Orkla Foods Productie (fosta Royal Brinkers Romania) si Orkla Foods Distributie (fosta Royal Brinkers Distributie). Cele doua companii membre ale grupului norvegian sunt in prezent OFR si Ardealul, unde nu s-a putut realiza fuziunea din cauza unui proiect Sapard, care nu permite o astfel de operatiune pe o perioada de cinci ani.
Cel mai mare competitor al OFR pe piata margarinei, estimata la 35 mil. euro, este Unilever, iar pe piata conservelor de pate Orkla concureaza cu Scandia, Hame si Antrefrig.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO