Eveniment

Primarul Oprescu a aşteptat vacanţa de vară şi concediile ca să înceapă în Capitală nouă proiecte de infrastructură în valoare de 415 mil. euro

Sorin Oprescu: Sunt mulţumit de ritmul lucrărilor începând din octombrie anul trecut.

Sorin Oprescu: Sunt mulţumit de ritmul lucrărilor începând din octombrie anul trecut.

Autor: Bogdan Alecu, Iulian Anghel

30.06.2014, 00:06 1888

Primăria Capitalei vrea să crească numărul şantierelor pentru proiectele de infrastructură rutieră pe timp de vară la opt, prin demararea lucrărilor la conexiunea dintre Splaiul Independenţei şi autostrada Bucureşti-Piteşti, la pasajul de la Piaţa Sudului, la care se adaugă proiectul de realizare a 100 km de piste pentru biciclişti. În total, cele nouă proiecte mari au o valoare cumulată de aproape 1.827 mil. lei fără TVA (415 mil. euro).

„La multe lucrări se dau ordinele de începere sau încep organizările de şantier chiar în această lună sau luna viitoare. Am aşteptat ca elevii să intre în vacanţă şi să înceapă perioada concediilor. Sunt lucrări atât finanţate de la bugetul primăriei, cât şi lucrări realizate cu fonduri nerambursabile sau cu fonduri europene“, a spus Sorin Oprescu, primarul general al Bucureştiului. Pe lângă lucrările de infrastructură, sunt programate şi lucrări la reţelele ApaNova, Distrigaz şi Enel, alături de reabilitarea de monumente istorice, precum Arcul de Trimuf şi două noi spitale, cel de la Foişor şi Gomoiu.

Proiectele de infrastructură anunţate de Primăria Capitalei sunt anunţate într-o perioadă în care lucrările de construcţii au scăzut cu aproape 10% în primele patru luni, iar investiţiile statului s-au micşorat aproape la jumătate în primul trimestru. Evoluţia sectorului construcţiilor depinde foarte mult de programul de investiţii publice. Scăderea puternică a lucrărilor de construcţii în general şi a celor de infrastructură în particular vine în contextul în care şi cheltuielile de investiţii ale statului s-au redus în primele patru luni ale anului cu aproape 40%, până la 5,9 miliarde de lei, echivalentul a doar 0,9% din PIB, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

Dintre proiectele aflate în derulare în Capitală, cele mai avansate sunt lucrările de la pasajul Mihai Bravu. La 1 iunie a fost deschisă circulaţia pe primul pod al pasajului pe sensul Piaţa Sudului-Mihai Bravu, iar la al doilea pod deja au fost ridicaţi stâlpii de susţinere, s-au montat cele 16 grinzi, iar rampa de urcare este aproape gata.

„Sunt mulţumit de ritmul lucrărilor începând din octombrie anul trecut. Spre sfârşitul acestui an va fi finalizat şi cel de-al doilea pod, având în vedere lucrările pe timp de vară“, a spus Sorin Oprescu. Oficial, termenul de finalizare pentru cel de-al doilea pod este de aprilie 2015.

La al doilea pasaj în construcţie, cel subteran de la Piaţa Presei Libere au demarat lucrările de deviere a reţelelor. Acesta va avea un singur sens de mers, pe cel de intrare în Bucureşti şi două ieşiri, una pe b-dul Kiseleff şi o a doua pe b-dul Mărăşti. Investiţia este evaluată la 60,4 mil. lei (13,7 mil. euro) şi va fi gata în termen de nouă luni de la demararea lucrărilor, ceea ce înseamnă că cel mai probabil va fi gata în primele luni din 2015, în funcţie de condiţiile meteo.

Odată cu deschiderea cir­culaţiei pe noul bulevard Berzei-Buzeşti-Uranus primăria a început transformarea Căii Victoriei prin lărgirea trotuarelor şi crearea unor noi piste pentru biciclişti. Potrivit primarului Capitalei, până în prezent s-au realizat 60% din lucrările la trotuar şi 25% din cele la drum, iar întreg proiectul va fi finalizat pe 15 septembrie, cu trei luni înaintea termenului oficial.

Cel mai scump proiect demarat în această vară este cel de conexiune dintre Splaiul Independenţei şi autostrada Bucureşti-Piteşti, cu o valoare totală de aproape 260 mil. euro.

„Se lucrează deja în acest moment la pilonii şi pilele podului hobanat. Acest proiect reprezintă o lucrare de infrastructură absolut necesară deoarece este nevoie de o alternativă la b-dul Iuliu Maniu“, a spus Sorin Oprescu. Noua arteră de aproape 6,5 kilometri va avea trei benzi pe sens şi străzi colectoare ale traficului zonal.

Al treilea pasaj la care urmează a se începe lucrările este cel de la Piaţa Sudului, realizat cu fonduri europene. Durata totală a contractului de finanţare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, ceea ce înseamnă că cel mai probabil se va deschide circulaţiei în primele luni din 2016.

La aceste opt proiecte majore se adaugă şi alte lucrări la infrastructura rutieră a Capitalei, precum lucrări de întreţinere şi reparaţii pe 39 de străzi şi mari artere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO