Eveniment

Altex si Flanco: filosofii opuse de retail

19.10.2005, 22:19 54

Flanco International, liderul pietei de retail de electronice si electrocasnice in 2003, a preferat o dezvoltare moderata, spre deosebire de Altex - al doilea clasat in 2003 - care a pariat pe cartea extinderii agresive.

Consecinta a fost ca in 2004, Flanco a cazut pe locul trei, in vreme ce Altex a ajuns primul clasat in topul vanzarilor firmelor de retail.

Revista Business Magazin, care apare astazi, pune fata in fata filosofiile de afaceri ale celor doi competitori.

Publicarea rezultatelor financiare pe 2004, care a confirmat urcarea Altex pe locul intai si coborararea Flanco pe locul trei, a coincis cu prima schimbare de management notabila din retail-ul de electronice si electrocasnice. Marius Ghenea pleaca de la conducerea Flanco, fiind inlocuit temporar de Cornel Marian, directorul de investitii al Oresa Ventures, compania de investitii care detine in proportie de 65% lantul de electrocasnice.

"Extinderea agresiva a unor retele concurente, suprapusa pe dezvoltarea moderata a Flanco a dus la diminuarea cifrei de afaceri", explica Ghenea scaderea cu circa 20% (in euro) a veniturilor Flanco in 2004 fata de 2003. Anul trecut, compania a vandut de 96,4 mil. euro.

La polul opus se afla filosofia de business al lui Dan Ostahie, proprietarul Altex. El si-a extins reteaua, a creat un nou concept de magazine - Media Galaxy - cu suprafete mari, a lansat propria marca de computer. Cu alte cuvinte a investit zeci de milioane de euro, obiectivul sau principal fiind castigarea unei cote de piata cat mai mari. Si a reusit. Ba mai mult, va ocupa locul intai si anul acesta, cu venituri de circa 330 mil. euro (incluzand TVA) - cifra care i-a depasit estimarile initiale.

Unde se afla Domo (al doilea clasat in 2004)? Lorand Szarvadi, CEO si actionar la Domo, vorbeste de o pozitionare la mijloc.

"Flanco a ales un format de magazine mai mici, dar cu productivitate mai mare pe metru patrat, Altex - prin Media Galaxy - a ales suprafete mai mari de expunere, iar Domo este undeva la mijloc", declara Szarvadi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO