Eveniment

Andreea Maria Paul: Sprijinim producătorii autohtoni dacă achiziţionăm produse româneşti

Andreea Maria Paul: Sprijinim producătorii autohtoni dacă achiziţionăm produse româneşti

Andreea Maria Paul, ambasadorul IMM-urilor din România

Autor: Mirabela Tiron

19.03.2012, 00:05 492

Românii ar trebui să cumpere pro­duse autohtone pentru a încuraja şi sus­ţine producătorii locali, a transmis Andreea Maria Paul, ambasadorul IMM-urilor din România în a treia zi a unui forum de profil, care s-a desfă­şurat în perioada 14-16 martie la Romexpo.

Şi câţiva executivi români din multinaţionale atrăgeau atenţia în urmă cu câteva săptămâni, în cadrul unei şedinţe ZF Expert, că ar trebui sti­mulat consumul de produse româneşti. Cristian Cornea, directorul general al fabricii de cutii metalice pentru bere şi suc Can-Pack din Bucureşti, preciza că statul ar trebui să facă achiziţii din România, de la pixuri până la maşini produse în ţară.

În ultima zi a primei ediţii a Forumului IMM-urilor a avut loc o expoziţie de produse româneşti, eveni­mentul s-a desfăşurat sub mesajul "Cumpără româneşte", în vederea sprijinirii producătorilor autohtoni.

În 2010 au depus bilanţul la Ministerul de Finanţe 611.456 de întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), în care lucrează 2,48 milioane de angajaţi, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. În această categorie intră firmele care au între zero şi 249 de angajaţi şi care raportează o cifră de afaceri de până la 50 de milioane de euro. IMM-urile au fost cele mai afectate de criza economică, dat fiind că au avut mai greu acces la finanţare faţă de multinaţionale, dar şi din cauza lipsei de facilităţi.

Bibiana Stanciulov, proprietara fabricii Sonimpex Serv Com, unde se produce Magiunul de Topoloveni, a atras atenţia asupra piedicilor în accesul la marile lanţuri de magazine. În urmă cu doi ani, antreprenoarea declara că ia în calcul să deschidă propriul lanţ de magazine în care să vândă produsele marca Topoloveni. O parte din pro­ducţia de magiun este trimisă la export. În 2010 compania a avut o cifră de afaceri de 5,3 mil. lei (1,2 mil. euro) şi un profit de 140.000 de lei (33.000 de euro), po­trivit datelor de la Ministerul de Fi­nanţe. Magiunul de Topoloveni este sin­gurul produs ro­mânesc înscris în Registrul Uniunii Europene al pro­duselor tradiţionale protejate, potrivit am­basadoarei IMM-urilor din Ro­mânia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO