Eveniment

Başulescu, omul care are pe mână 2 mld. euro la compania de drumuri, a lucrat pentru regele asfaltului Nelu Iordache

Mihail Başulescu a fost numit recent la conducerea CNADNR. El a mai fost director al CNADNR în prima parte a anilor 2000, fiind cel care conducea compania de drumuri când a fost semnat contractul cu americanii de la Bechtel pentru construcţia autostrăzii Transilvania.

Autor: Andreea Mioara Neferu

02.07.2012, 00:04 1540

Mihail Başulescu, noul director al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), cu un buget de peste 2 miliarde de euro anul acesta, porneşte în noul mandat cu o serie de semne de întrebare care planează asupra sa. Noul director al companiei de drumuri a ocupat până recent o funcţie de conducere în cadrul constructorului Romstrade, controlat de regele asfaltului Nelu Iordache, care are contracte de sute de milioane de euro cu CNADNR.

"Nu am fost în consiliul de administraţie al Romstrade, nu sunt acţionar, din punctul meu de vedere nu există conflict de interese. În sistemul economic, mai ales acolo unde sunt puţini profesionişti, oamenii se plimbă dintr-un loc în altul. Câţi oameni care au lucrat sau lucrează în AND (Administraţia Naţională a Drumurilor, actualmente CNADNR - n. red.) nu lucrează sau au lucrat şi în firme de construcţii?", a declarat pentru ZF Mihail Başulescu, actualul director al CNADNR. El a precizat că în cadrul Romstrade ocupa funcţia de director pe probleme de proiectare, tehnice şi de calitate şi că a lucrat în cadrul companiei controlate de Nelu Iordache în perioada 18 octombrie 2011 - 16 mai 2012.

Başulescu a încasat anul trecut un salariu de peste 57.000 de lei (circa 13.500 de euro) de la Romstrade, potrivit informaţiilor care apar în declaraţia de avere a soţiei sale, care ocupă postul de director economic în cadrul Monitorului Oficial.

Ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi a evitat să comenteze la finalul săptămânii trecute numirea lui Başulescu în fruntea companiei de drumuri.

Romstrade a încasat anul trecut aproape 110 milioane de euro de la CNADNR, fiind a doua cea mai bine plătită companie românească, pentru 22,2 kilometri din autostrada Nădlac-Arad, lucrări de reabilitare, modernizări şi întreţineri multianuale ale şoselelor. CNADNR este astfel principalul client al Romstrade. Compania a avut anul trecut afaceri de circa 514,4 milioane de lei (121,4 milioane de euro), în scădere cu aproape 10% faţă de anul anterior, potrivit rezultatelor neauditate transmise de Romstrade. Pentru anul acesta compania cu sediul în Adunaţii Copăceni, judeţul Giurgiu, şi-a bugetat însă o creştere explozivă a businessului: un avans de 140%, până la afaceri de circa 1,25 miliarde de lei (aproximativ 290 de milioane de euro la un curs mediu de 4,3 lei/euro), atingând astfel maximul de la înfiinţarea firmei, în 1994.

Başulescu a mai fost director al CNADNR în prima parte a anilor 2000, fiind cel care a semnat contractul în 2004, sub mandatul fostului ministru Miron Mitrea, cu compania americană Bechtel, care trebuia să construiască autostrada Transilvania.

Compania de autostrăzi este una dintre cele mai "bogate" instituţii din România, având an de an bugete de 1,5-2 miliarde de euro, adică cea mai mare parte a banilor pe care Ministerul Transporturilor îi are anual la dispoziţie. CNADNR şi-a schimbat conducerea destul de des în ultimii ani, punând sub semnul întrebării continuarea proiectelor aflate în derulare pentru construcţia de autostrăzi sau reabilitatea de drumuri naţionale. Numai în ultimii doi ani CNADNR a schimbat patru directori. În octombrie 2010 Dorina Tiron, care ocupa funcţia de director al companiei de autostrăzi, a fost demisă de fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu pe motiv că ar fi manageriat defectuos instituţia. În locul său, a fost numit Liviu Costache, care a demisionat însă după doar jumătate de an, invocând motive personale, de sănătate. A urmat Daniela Drăghia, care din martie 2011 până în mai 2012 a stat la cârma CNADNR, până şi-a dat demisia. Timp de o lună CNADNR a fost condusă, prin preluare de atribuţii, de către Ionuţ Maşala, director adjunct economic al companiei. În a doua parte a lunii iunie în fruntea companiei de autostrăzi a fost numit Başulescu. Schimbările dese din cadrul CNADNR au scos în faţă, încă o dată, inconsecvenţa cu care se confruntă compania cu un buget de 1,5-2 mld. euro anual, dar care întârzie să pună pe harta infrastructurii rutiere din România autostrăzi noi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO