Eveniment

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Alex Bratu să conducă expansiunea Jysk în România? ”Eu am avut o experienţă antreprenorială pe cont propriu destul de sălbatică, am pierdut bani, dar am învăţat ce ştiu să fac şi ce să nu fac”

Business MAGAZIN. Cum a ajuns Alex Bratu să conducă...
27.11.2022, 10:51 153

Alex Bratu este country manager al retailerului scandinav de mobilier şi produse pentru casă Jysk România şi Bulgaria, un business care a avut în anul financiar 2021 afaceri de 793 de milioane de lei. A intrat în retail după ce a eşuat în antreprenoriat, iar după mai bine de un deceniu la Jysk, se declară fericit. Care este secretul fericirii la Jysk?

Interviu: Cristian Hostiuc                 Editare text: Ioana Matei


Cum ai ajuns la Jysk?

Am aplicat, în decembrie 2009. Lucrasem timp de câţiva ani la Intersport, iar acolo am fost primul angajat. După vreo şase ani de retail balcanic, am decis să încerc şi altceva şi Jysk a fost o revelaţie, când am ajuns eu aici erau deja 14 magazine, cifra de afaceri era mare, dar nu se ştia absolut nimic, era cel mai bine păstrat secret din România – toţi cunoscuţii şi prietenii m-au întrebat ce este Jysk, în contextul în care majoritatea magazinelor erau în vestul ţării. Am văzut anunţul, mi s-a părut interesant, am fost sunat, am dat o fugă la Riga, a fost o chimie cu ei, l-am cunoscut chiar şi pe proprietarul grupului, care moştenise afacerea de la părinţii lui.

Ce te-a întrebat proprietarul grupului?

M-a întrebat dacă ştiu de Jysk, ce schimbări aş face, care mi-ar fi plusurile, minusurile. Am spus că ar trebui dezvoltată reţeaua, nu este cunoscut brandul.

În ultimii 10 ani, marele avantaj al nostru a fost că a existat acest trend al proximităţii şi noi am fost un beneficiar clar al acestuia. Şi Jysk, cu
108 unităţi în România, devine un punct de reper într-o comunitate. Pe lângă biserică, primărie sau Profi, există şi un Jysk.

Vedeţi AICI înregistrarea video a emisiunii 

Credeai că vei fi recrutat?

Da, am o doză de încredere, am fost foarte optimist. Îmi doream o schimbare, mi se păreau interesante oferta, sortimentul, conceptul de business, faptul că era într-un stadiu incipient. Erau foarte multe lucruri aşezate pentru a veni acolo la momentul potrivit.

Când ai văzut oferta financiară, ce ai spus?

Ca o paranteză, eu am început să lucrez la Jysk în ianuarie 2010 şi cred că am semnat contractul prin februarie sau martie, nu am fost şi nu sunt un tip foarte materialist. A fost OK, dar importantă a fost experienţa. Nu cred că are relevanţă salariul cu care începi şi cred că dacă te cramponezi de asta, eşti pe un picior greşit.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO