Eveniment

Business MAGAZIN. O nouă generaţie de antreprenori încearcă să readucă la o viaţă comercială o zonă de promenadă din Bucureşti: Bulevardul Elisabeta. Care sunt şansele de reuşită

Autor: Alina-Elena Vasiliu

15.10.2023, 17:11 171

Duminică seara, Bucureşti. Pe Calea Victoriei, forfota este deja un obicei, de când artera a devenit scena promenadelor de weekend în sezonul cald. Perpendicular pe ea însă, se animă tot mai mult, de circa un an încoace, Bulevardul Regina Elisabeta, unul dintre cele mai frumoase din Capitală şi, totuşi, unul dintre cele mai abandonate din zona centrală. Până acum, însă. Pentru că o generaţie nouă de antreprenori pare hotărâtă să redea acestui bulevard gloria de altădată.

Spaniola, engleza, italiana sunt limbi pe care le auzi la fiecare pas mergând pe artera care leagă Universitatea de Cişmigiu şi chiar şi mai departe, către piaţa Mihail Kogălniceanu. „Great city!”, exclamă un turist cu şapcă, bermude şi sandale, care aşteaptă la semaforul de la Cercul Militar. Uitându-te în jur, chiar poţi să-i dai dreptate. Calea Victoriei geme de plimbăreţi, iar bulevardul Regina Elisabeta îi captează şi el pe cei care vor să se abată de la drumul bătătorit de toată lumea.

„Au fost deschise multe locuri noi în ultima vreme – un restaurant, cafenele, baruri, iar asta a dus la o creştere a traficului pietonal în zonă. Multe clădiri de pe bulevard sunt în reabilitare sau în renovare, aşa că vizual nu arată prea bine, dar odată cu finalizarea lucrărilor, sperăm ca bulevardul să fie şi mai animat”, spun Liviu Enache şi Aurelia Nica, fondatorii winebarului WineDrops, deschis chiar la doi paşi de intersecţia dintre bulevardul Regina Elisabeta şi Calea Victoriei. Au ales un spaţiu mic, „ca o sufragerie”, spun ei, pe care l-au preluat la începutul lunii iunie 2022, l-au renovat şi în renovarea căruia s-au implicat personal. Primul lor client a fost un turist străin care le-a cerut un vin românesc. Astăzi, numărul turiştilor străini care le trec pragul este tot mai mare.

„Este o zonă de interes pentru turişti, mai ales că sunt multe apartamente în regim hotelier în zonă, însă nu doar străinii ne calcă pragul. Suntem plăcut surprinşi că din ce în ce mai mulţi bucureşteni vor să descopere lumea vinului. Pentru ei organizăm şi evenimente tematice.”

Ca să găsească totuşi locul potrivit, Aurelia şi Liviu au scanat zona cam trei luni. Ţinând cont de starea spaţiilor de închiriat de pe bulevard, spun că au avut noroc să dea peste unul care era funcţional, aşa că nu a trebuit să se mai concentreze decât pe amenajare. „Nu am căutat în mod deosebit un loc pe acest bulevard, dar când l-am găsit ne-am dat seama că este fix ce aveam nevoie: un spaţiu micuţ, într-o zonă centrală, de care să ne putem ocupa personal. Chiriile sunt destul de ridicate, fiind aşa de aproape de zona istorică centrală a oraşului.” Văzând cum merg lucrurile şi cum evoluează afacerea lor, fondatorii WineDrops spun că potenţialul de dezvoltare a zonei este mare şi va continua să atragă oamenii, mai ales când se vor termina şi lucrările de consolidare a unor clădiri din zonă, ceea ce va reda bulevardului statutul de zonă potrivită pentru promenadă.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO