Eveniment

Dacia a cerut ajutor de stat pentru Loganul cu nume de cod X 52

Dacia a cerut ajutor de stat pentru Loganul cu nume de cod X 52

Modelul Logan a fost lansat în luna iunie 2004 la Salonul Auto de la Paris

Autor: Gabriel Botezatu

01.05.2011, 23:49 1172

Constructorul Automobile Dacia a solicitat anul trecut ajutor dela stat în valoare de 42,4 milioane lei (10,5 milioane euro) pentrudezvoltarea proiectului X 52, numele de cod pentru noua generaţieLogan, programată pentru lansare în anul 2012.

Tot anul trecut, constructorul auto a obţinut finanţarenerambursabilă în valoare de 20 milioane lei pentru punerea înfuncţiune a unei linii de producţie pentru noua familie de motoareEuro 5, care cuprinde propulsoarele H4 şi H5. Fon­du­rile au fostobţinute prin Programul Ope­ra­ţional Sec­torial "CreştereaCompe­titivităţii Economice", co­finanţat din Fon­dul Europeanpentru Dezvoltare Re­gională.
Modelul Logan a fost lansat în luna iunie 2004 la Salonul Autode la Paris, iar în prezent este disponibil în şase versiuni -Logan, Ambiance, Preferance, Laureate, Prestige şi ediţia specialăBlack Line. În octombrie 2010, la fabrica din Mioveni a fost produsautomobilul Dacia Logan cu nu­mărul un milion.
Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, aînregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de lei(aproximativ 2,7 miliarde euro), în creştere cu 26,6% faţă denivelul de 9 miliarde lei obţinut în 2009. Uzina Dacia a produsanul trecut 341.322 de autovehicule, în creştere cu 15% faţă deanul anterior. Grupul Renault, care deţine Automobile Dacia, a maibeneficiat anul trecut de un ajutor de stat şi pentru centrul deinginerie de la Titu (Dâmboviţa), pentru un proiect privinddiversificarea activităţii de concepţie automobile cu activitateade încercare piese automobile.
Astfel, potrivit unor date transmise ZF de către MinisterulFinanţelor la jumătatea lunii martie, Dacia şi Renault sunt douădintre cele nouă companii private care au beneficiat anul trecut deajutoare de stat în sumă totală de 191 mil. euro.
De altfel, industria auto domină acest clasament alajutoarelor de stat, astfel că pe lângă Dacia şi Renault, în 2010au mai beneficiat de sprijin din partea statului, potrivit datelorMinisterului de Finanţe, şi companiile Pirelli, Delphi DieselSystems şi International Automotive Components Group, un furnizoral Ford.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO