Eveniment

Dobre: Bechtel inca nu intelege sa intre pe legislatia romaneasca

07.10.2005, 20:44 20

Societatea americana Bechtel "nu intelege sa intre pe legislatia romaneasca", iar renegocierile la contractul pentru autostrada Transilvania continua, a declarat ieri ministrul transporturilor Gheorghe Dobre.

"Daca Bechtel intelege ca trebuie sa intre pe legislatia romaneasca, va fi un pas important in negocieri. Deocamdata nu este cazul, iar Bechtel poate intelege un pic mai greu", a spus Dobre.

El a precizat ca reprezentantii ministerului si cei ai companiei americane au cazut de acord asupra unei noi forme a scrisorii de garantie, care respecta, potrivit lui Dobre, legislatia in vigoare, insa nu si asupra avansului pe care autoritatile trebuie sa il acorde pentru lucrarile la autostrada Brasov-Bors.

Dobre nu a dorit sa ofere informatii legate de datoriile pe care statul le are fata de Bechtel.

Ministrul transporturilor a anuntat, in prima saptamana a lunii iunie, ca a inceput renegocierea clauzelor contractului incheiat de autoritati, in 2004, cu compania Bechtel pentru constructia autostrazii Brasov-Bors, una dintre problemele discutate fiind avansul considerat "prea mare".

Ministrul a mai spus ieri ca va incepe, in luna noiembrie, negocierile cu Banca Europeana pentru Investitii (BEI) pentru acordarea unui credit in valoare de 187,5 milioane euro necesar constructiei tronsonului de autostrada Cernavoda-Constanta. Potrivit lui Dobre, proiectul are o valoare de 340,2 mil. euro, urmand sa fie finantat prin creditul BEI si fonduri de coeziune, acordate de Uniunea Europeana, in valoare de 152,7 milioane de euro.

"La sfarsitul anului vom avea asigurata deci finantarea pentru intreaga autostrada Bucuresti-Constanta, inclusiv centura municipiului Constanta", a spus Dobre.

Tronsonul Cernavoda-Constanta are 52,1 kilometri, fiind proiectat cu 16 poduri si 5 pasaje si face parte din autostrada Bucuresti-Constanta de pe coridorul IV paneuropean.

Lucrarile ar putea incepe in noiembrie 2006, finalizarea lor fiind programata in termen de 36 de luni.

Primele tronsoane ale autostrazii, de la Bucuresti la Drajna, in lungime de aproximativ 100 de kilometri, au fost deschise circulatiei anul trecut.

In prezent, se lucreaza la celelalte doua portiuni de drum, Drajna-Fetesti (36,8 km) si Fetesti-Cernavoda (17,2 km). Potrivit ministrului, in vara anului viitor se va putea circula, pe autostrada, din Capitala pana la Constanta, in conditiile in care tronsonul Drajna-Fetesti va fi finalizat partial, cu doar doua benzi, iar cel de la Fetesti la Cernadova integral, cu patru benzi.



Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a incheiat un acord de principiu cu BERD pentru contractarea unui credit de 145 milioane euro, finantare necesara realizarii soselei de centura a municipiului Constanta si refacerea infrastrustructurii afectate de inundatii. Ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre (foto), a anuntat ieri ca semnarea contractului de imprumut va avea loc dupa 15 noiembrie, data la care Comitetul Director al BERD va discuta aprobarea creditului. Proiectul variantei de ocolire, cu profil de autostrada, consta in construirea unui tronson de 22 kilometri, prevazut cu cinci noduri rutiere, si a unui numar de 21 de poduri si podete.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO