Eveniment

Şefii din HR: Trebuie să ne reinventăm angajaţii. E timpul să investim în ei. Cei buni vor fi vânaţi

Şefii din HR: Trebuie să ne reinventăm angajaţii. E timpul să investim în ei. Cei buni vor fi vânaţi

„Am un buget: cum să-l aloc?“, a fost întrebarea pe care şi-au pus-o şi au căutat răspuns şefii de HR la seminarul ZF „Perspective pentru HR în 2011: Ce misiune va avea managerul de HR în dezvoltarea compani­ilor“

Autor: Andreea Neferu, Adelina Mihai

23.03.2011, 23:50 160

"Am un buget: cum să-l aloc?", a fost întrebarea care i-apreocupat pe o mare parte dintre cei peste 120 de directori deresurse umane, consultanţi, avocaţi şi manageri generali, prezenţiieri la conferinţa "Perspective pentru HR în 2011: Ce misiune vaavea managerul de HR în dezvoltarea compani­ilor", organizată deZiarul Financiar în parteneriat cu firma de asigurări Alico, casade avocatură PeliFilip şi reţeaua de clinici private ReginaMaria.

Ei s-au arătat mai optimişti în privinţa dezgheţăriiangajărilor şi a bugetelor de training anul acesta, după doi ani încare dezbaterile erau focalizate pe teme legate de posibilităţilede reducere de costuri cu angajaţii sau pe retenţia performerilorîn companie pe bani mai puţini şi cu responsabilităţi maimari.

E o greşeală să încerci să faci acelaşi lucru, iar aş­teptăriletale să fie diferite, a fost de părere Adela Jansen, directorulexecutiv de reurse umane BRD Groupe Société Générale, care are îngestiune aproximativ 9.300 de angajaţi.

"Suntem o bancă tânără, cu angajaţi care au vârste începând dela 23 de ani, dintre care 83% au studii superioare, care au fostangajaţi în perioada de creştere, în urmă cu 3-4 ani - când făceamcâte 2.000 de recrutări pe an- şi care au trecut de entuziasmulprimului job. Pentru ei, o nouă strategie de formare trebuiaimplementată urgent", a spus Jansen. Banca şi-a majorat efectivulde personal cu aproape 100 de noi salariaţi în perioada 2009-2010.

În materie de recrutare însă, mulţi oameni din domeniulresurselor umane s-au reorientat către serviciile firmelor careînchiriază an­gajaţi, businessul agenţilor de muncă temporarătriplându-se în perioada 2008- 2010.

"Dacă în 2004, în România erau 4.000 de angajaţi temporari, înprezent există circa 50.000 de angajaţi temporari, cu o pondere de1,1% din efectivul total de salariaţi. La nivel european, 30% dinangajaţii temporari devin angajaţi permanenţi, iar rata depenetrare a angajaţilor temporari este de 1,7%", a spus ChristosMisailidis, Zone Director Eastern Europe al Adecco, una dintre celemai mari companii de recrutare şi unul dintre marii furnizori demuncă temporară din lume.

Dacă în anii anteriori oamenii din HR aproape că nu pomeneau deo eventuală modificare la Codul muncii, ultimele luni de dezbaterepe tema schimbării legislaţiei muncii i-au făcut pe aceştia maiactivi în polemici.

"Noul Cod al muncii uşurează misiunea companiilor în ceea cepriveşte contractele de muncă, însă sunt şi o serie de altechestiuni unde vor exista greutăţi în im­ple­mentare", a spus IoanDumitraşcu, partner în cadrul casei de avocatură PeliFilip.

Pe de altă parte, Codul muncii a fost modificat pentru a creaflexibilitate şi pentru a adapta piaţa muncii la nevoile reale, înconcordanţă şi cu situaţia economică şi nevoile pieţei, a fost depărere Nicolae Ivăşchescu, secretar de stat în MinisterulMuncii.

"Un milion de români muncesc la negru. Adoptarea noului Cod almuncii, dar şi cea a legii zilierilor şi a uceniciei vor conduce lao reducere a muncii la negru, iar Ministerul Muncii va face oevaluare lunară a con­trac­telor de muncă nou-create. Noul Cod almuncii a creat facilităţi pentru ca angajatorul să poată faceangajări mai uşor prin prelungirea perioadei de probă sau prinposibilitatea prelungirii contractelor de muncă pe perioadădeterminată până la cinci ani", a spus Ivăşchescu. Oficialul nu aprecizat însă câte locuri de muncă noi ar putea fi create în urmamodificării Codului muncii.

La cea de-a şasea ediţie a conferinţei de HR "Perspective pentruHR în 2011: Ce misiune va avea ma­na­gerul de HR în dezvoltareacompaniilor", organizată de ZF în parteneriat cu Alico, PeliFilipşi Re­gina Maria, au participat Nicolae Ivăşchescu, secretar destat în Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei So­ciale,Christos Misailidis, director pe Europa de Est al Adecco, TheodorAlexandrescu, director general al Alico Asigurări România, HoraţiuCocheci, manager di­vizia de con­sul­tan­ţă în resurse umane aPricewater­houseCo­opers, Ioan Du­mitraşcu, partener al casei deavocatură PeliFilip, Cos­min Bordea, country HR lead al MicrosoftRomânia, profesorul Bodo Schlegelmilch, decan al WU ExecutiveAcademy din Viena, Sergiu Neguţ, director general adjunct alreţelei de clinici private Regina Maria, George Butunoiu,fondatorul George Butunoiu Executive Search Consultants, CarmenDavid, partener The Console Group, Dragoş Popescu, proprietarulConcept Hotels, Anca Podoleanu, director executiv al HR Club, AdelaJansen, director executiv de resurse umane al BRD - Groupe SociétéGénérale.

Cearată datele

  • Evoluţia raportului dintre noii angajaţi şi cei plecaţi aratăieşirea economiei din criză
  • Numărul de inspecţii medicale pentru noii angajaţi este încreştere, deci cresc recrutările
  • Peste tot în lume este o criză a talentelor, comunităţile demanageri devin mobile şi flexibile, oamenii buni vor fi tot maimult vânaţi
  • Companiile au nevoie după criză de strategii de formare,gestiunea de carieră a înlocuit recrutarea de masă ca principalăpreocupare a HR-ului

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO