Eveniment

ZF HR Insider: Companiile din Moldova investesc în dezvoltarea middle managerilor

ZF HR Insider: Companiile din Moldova investesc în...

Autor: Adelina Mihai

14.07.2015, 00:04 406

Marii angajatori din regiunea Moldovei investesc cel mai mult în zona de dezvoltare a abilităţilor angajaţilor din echipele de middle management, pentru că în industriile în care se fac angajări au loc promovări, însă oamenii tehnici care sunt promovaţi trebuie să înveţe să gestioneze şi oamenii pe care îi au în departamente.

„Lucrăm în special cu două industrii, cea de IT&C şi cea de producţie. Subiectele cele mai cerute sunt cele adresate echipelor de middle management, pentru că firmele cresc organic, iar angajaţii actuali promovează în funcţii de middle management sau team leaderi. Aceştia au competenţe tehnice, au şi o aplecare către people management, dar au nevoie de instrumente. De aceea, cererile clienţilor sunt de tipul: dă-mi instrumente care să îi ajute din ziua 1. Pe subiectul de leadership de exemplu, cu care majoritatea participanţilor la cursuri intră în contact pentru prima dată, e important ca aceştia să asimileze instrumente de lucru imediat“, a spus Ciprian Ouatu, consultant şi coordonatorul biroului din Iaşi în cadrul companiei de training Ascendis.

El a fost unul dintre speakerii prezenţi la cea de-a XVIII-a ediţie a dezbaterilor ZF HR Insider, organizată luna trecută la Iaşi pe tema „Cum se poate reduce şomajul din regiunea Moldovei şi care sunt planurile de viitor ale angajatorilor din zonă“.

În zona industriei, spune el, trainingurile teoretice au tendinţa să dispară, situaţie normală de altfel, însă încep să crească cererile din zona simulărilor de business.

„Luna trecută am avut două simulări de business. Spre exemplu, în cadrul uneia dintre ele, un client ne-a cerut să ajutăm echipa de management, foarte bine pregătită din punct de vedere tehnic - deci care înţelege foarte bine procesul de producţie - dar care nu era foarte bine pregătită pe partea financiară. În simulările de business se ajunge în situaţii în care echipele iau decizii valide din punctul de vedere al producţiei, dar nu fac conexiuni importante cu impactul financiar, iar uneori deciziile luate în cadrul acestor exerciţii pot duce compania în faliment. Însă îi ajută să fie mai precauţi şi să ia decizii mai bune în businessul real“, a mai spus Ciprian Ouatu.

O altă zonă în care companiile din Moldova investesc este cea a cursurilor de limbi străine, pentru că, în ciuda faptului că există suficient de mulţi vorbitori de limbi străine în regiune, nivelul lor de cunoştinţe nu este cel aşteptat de angajator.

„Mai există cerere şi pe zona de audit lingvistic, serviciu care presupune teste online şi orale, în urma cărora angajaţii sau candidaţii primesc un diagnostic. Foarte pragmatic, serviciul e folosit la recrutare şi la evaluare pentru dezvoltarea angajaţilor, care în urma diagnosticului primit, sunt trimişi la cursuri de limbi străine şi au apoi un obiectiv ca în 20 sau în 40 de şedinţe să treacă la nivelul următor de cunoştinţe de limbă“, a mai spus consultantul Ascendis.

Citiţi pe www.zfcorporate.ro/Profesii cele mai importante declaraţii din cadrul ediţiei HR Insider organizate la Iaşi, eveniment la care au mai participat, pe lângă Ciprian Ouatu, şi Iulian Mangalagiu (Brikstone), Veronika Vădean (Delphi), Gica Rusu (Antibiotice) şi Oana Lungu (Atexis).

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO