Mediafax.biz Exclusiv

AKTA a reuşit să câştige clienţi intrând în zonele neacoperite de firmele mari de cablu

AKTA a reuşit să câştige clienţi intrând în zonele neacoperite de firmele mari de cablu

Autor: Adrian Seceleanu

04.01.2011, 19:04 64

Dial Telecom lucrează exclusiv cu clienţipersoane juridice. Ambele firme sunt controlate de fondul americande investiţii AIG.

Pentru Digital Cable Systems, creştereaprincipală a fost pe serviciile de acces internet (creştere cu50%), telefonie fixă (creştere de câteva ori) şi televiziunedigitală, a declarat Malacopol. "Estimările interimare arată căpentru divizia de business Dial creşterea totală este de circa 30%;la serviciile de date, de exemplu, creşterea este de peste 60%pentru clienţii de business şi de peste 45% pentru divizia princare adresăm clienţilor rezidenţiali." Per total, cele douăcompanii au estimat anterior pentru 2010 un business total deaproape 35 mil. euro. Malacopol a precizat că este încă preadevreme pentru a oferi date finale privind veniturile pe anulprecedent.

Digital Cable Systems, care operează subbrandul AKTA, oferă servicii de cablu TV, internet, telefonie fixăşi televiziune prin satelit pentru clienţi consumer şi este unuldintre cei mai mari jucători de pe piaţă.

AKTA a închis anul cu 300.000 de abonamente,respectiv 180.000 de abonaţi la servicii de cablu analogic şidigital, 70.000 de abonaţi la televiziunea prin satelit şi 50.000de abonaţi la telefonie fixă şi internet. Compania concurează atâtcu jucătorii mari (RCS&RDS, Romtelecom şi UPC), cât şi cucompaniile mai mici de cablu şi internet, care acoperă în generalzone mai mici sau doar câteva localităţi.

Compania a investit anul trecut 5 milioane deeuro din surse proprii şi credite bancare, astfel că AKTA a lansatservicii de televiziune digitală prin cablu şi a mărit viteza deacces pentru internet.

"Pe tot parcursul anului a fost implementat înetape un proiect de creştere semnificativă a vitezei de internetpentru clienţii rezidenţiali, până la 8, 14 şi respectiv 20 Mb, înfuncţie de tipul de serviciu ales." Compania a făcut schimbări şiîn zona de suport, implementând un număr unic de contact. "Procesulde dezvoltare a acestui dispecerat AKTA de suport tehnic a începutîncă din luna martie şi rând pe rând au fost conectate toate zoneleîn care grupul Digital Cable Systems furnizează serviciile AKTA.Acest proces de adăugare de zone şi-a finalizat prima etapă pe 1septembrie şi continuă cu etape de dezvoltare şi consolidare."Compania şi-a planificat o majorare a bugetului de investiţiipentru anul curent, a spus Dinu Malacopol, fără a oferi însădetalii. "Intenţionam ca pentru 2011 să creştem aceste cifre atâtprin alocarea surselor proprii, cât şi prin creşterea surselor definanţare atrase." În ceea ce priveşte evoluţia diviziei debusiness, procentul de creştere a clienţilor noi faţă de 2009 afost de aproximativ 15%.

"În acelaşi timp am înregistrat o creşteresemnificativă a numărului şi a valorii serviciilor noiachiziţionate de către clienţii existenţi. Per total, Dial Telecoma înregistrat o creştere semnificativă, de peste 30% faţă de 2009 aveniturilor. Printre clienţii noi adăugaţi portofoliului DialTelecom în acest an se numără companii ca Tornado Sistems, SN aLignitului Oltenia, Hidroelectrica, Grupul de firme Gecad, BritishSchool, Boromir, Casino Entertainment, Medlife, Gaz Sud, PoştăAtlassib, Grupul de firme Bog'Art."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO