"Consumul s-a diminuat dincauza crizei, oamenii sunt mai prudenţi, depozitele au crescut,maşinile nu se mai înlocuiesc la fel de des ca până acum, oameniise gândesc dacă investiţia e eficientă şi dacă este momentul şi aucrescut foarte mult şi avansurile date de clienţi la achiziţii maimari în încercarea de a-şi micşora rata", a spusDiaconescu.
El a adăugat că modificareaavansului nu este o decizie a băncilor, ci a clientului.
"În 2006-2007, avansul eraîn medie de 16% din totalul sumei, acum a ajuns la 33-35%", aprecizat şeful Impuls Leasing.
În ceea ce priveşte impactulcrizei în general, Diaconescu susţine că cel mai afectat a fostsegmentul salariaţilor din multinaţionale şi din mediulprivat.
"Antreprenorul român estepuţin altfel decât cel din alte ţări europene. Totdeauna când auexistat bani şi economia a mers bine, antreprenorul român a pusbani deoparte şi nu i-a investit. Când a venit criza, a vrut cuatât mai puţin să investească în companie şi n-a avut educaţia săsusţină compania cu bani de acasă, aşteptând rezultate pe termenmai lung. De asta au fost şi atât de afectaţi", spuneDiaconescu.
Potrivitdirectorului Impuls Leasing, o mare parte din clasa de mijloc dinRomânia, cam 80%, provine din zona multinaţionalelor.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels