Mediafax.biz Exclusiv

Elmiplant continuă extinderea brandului Bioten pe pieţele vecine, dar începe să se uite şi în afara regiunii

Autor: Cristina Rosca

05.03.2012, 12:12 192

"În industria cosmetică, cunoaşterea foarte bună a consumatorului reprezintă un element esenţial pentru a avea succes. În al doilea rând, este vorba de costurile de extindere şi de distribuţie, care sunt în acest caz ceva mai mici. Nu în ultimul rând, este vorba şi de capacitatea de control a businessului şi a planului de extindere.", a spus ea.

Produsele Elmiplant, exportate sub numele de Bioten, au urmat un trend ascedent la un an de la lansarea în Grecia şi Serbia.

"Această evoluţie are în spate mai mulţi factori. În primul rând, este vorba de raportul corect calitate-preţ. Apoi, un rol important îl au formulele produselor noastre, care sunt intens studiate şi dezbătute de echipele de cercetare din România şi Grecia, dar şi de către echipele din departamentele de marketing din cele două ţări", a adăugat Cremenescu.

Ea mai spune că un alt factor important este investiţia în comunicare şi în branding.În România compania a relansat brandul Elmiplant în 2009, iar în Grecia şi Serbia produsele Bioten au fost lansate circa doi ani mai târziu, în februarie 2011.

Evoluţia pozitivă a vânzărilor din Grecia şi Serbia a determinat compania ca în februarie 2012 să înceapă exporturile către ţări precum Bulgaria, Cipru, Turcia, Portugalia şi Macedonia. Adrian Comăneci, manager în cadrul Contrast Management Consulting, crede că extinderea pe pieţele învecinate presupune riscuri mai scăzute şi investiţii mai mici.

Grupul grec Sarantis, proprietarul producătorului de cosmetice Elmiplant, şi-a bugetat pentru acest an o creştere a vânzărilor de 11% comparativ cu 2011, până la un nivel de 178 mil. lei (41,5 mil. euro la un curs de 4,3 lei pentru un euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO