Mediafax.biz Exclusiv

Exporturile fabricilor lui Seroussi şi-au revenit: comenzile pentru sezonul primăvară-vară sunt cu 9% mai mari

Exporturile fabricilor lui Seroussi şi-au revenit: comenzile pentru sezonul primăvară-vară sunt cu 9% mai mari

Autor: Cristina Rosca

16.01.2011, 18:38 174

"În 2010volumul exporturilor a cres cut cu circa 10% faţă de 2009, iar nive lul comenzilor pentru sezonul primăvară-vară 2011 indică ocreştere de circa 9% faţă de aceeaşi perioadă a anu lui trecut",spune Elena Mateescu, director general al J&REnterprises.

În pofidacrizei financiare, com pania a reuşit să câştige clienţi noi,precum Lab4Style (Germania), Berwin Ruhagyar Zrt. (Ungaria), AcneStudios (Suedia) şi Confecciones Se nior (Spania), însă îşipăstrează şi partenerii tradiţionali din Germania, Suedia şiFranţa.

"Cu uniidintre partenerii noş tri cola borarea a început încă de la înfiinţarea fabricilor în urmă cu 15-18 ani", explică ElenaMateescu.

În urmă cumai bine de trei ani, omul de afaceri sudanez Joseph Seroussi, 76de ani, proprietarul J&R En terprises, spunea că nu poate facefaţă comenzilor pentru că nu are suficienţi angajaţi. El maiexplica atunci că este nevoit să refuze contracte, deşi ca pacitatea i-ar fi permis să vândă de trei ori mai mult decât produceala mo mentul respectiv.

Până în2007, omul de afaceri avea 8.000 de angajaţi şi cinci fabrici -Ikos Conf şi Norada din Odorheiul Secuiesc, Serconf din Botoşani,Serca din Călăraşi şi TJR din Tulcea. Ulterior el a vândut fabricadin Călăraşi şi a închis-o pe cea dinTulcea.

În prezent,cele trei fabrici (Ikos Conf, Norada şi Serconf) mai numărăaproximativ 3.100 de angajaţi.

"Întrucât în2007-2008 fabricile s-au confruntat cu fenomenul unei masivemigraţii a forţei de muncă, s-au luat măsuri corespunzătoare dereorgani za re şi eficientizare a liniilor de producţie. Crizaeconomică şi efectele negative ale acesteia nu au impus necesitateadis ponibilizărilor de personal", mai spuneMateescu.

Compania afost nevoită să ia măsuri de reorganizare şi a activităţii de retail de pe piaţa locală. J&R Enter prises deţine un lanţ demagazine pro prii "No. 36 - Seroussi", prin care distri bu iebrandurile Seroussi şi Pierre Cardin.

"Acestebranduri mai sunt distribui te şi printr-o reţea de 27 de magazineale terţilor din Bucureşti şi din cele mai importante oraşe aleţării." Din cauza crizei, care a redus bu getele de cumpărături aleromânilor care au devenit mai precauţi, compania a luat măsuri dereorganizare care vizează administrarea, amplasarea şi suprafaţamagazinelor.

Astfel, în2010, J&R Enterprises a în chis în luna iunie ma gazinul dinPlaza România, "al cărui trafic de vizitatori a fost negativinfluenţat de deschiderea unui nou mall învecinătate".

În prezentJ&R Enterprises împre ună cu Norada, care produce confecţiilecu eticheta "Seroussi" şi care con tro lează activitatea magazinelor cu ace laşi nume, au în total şase magazine proprii - două înOdorheiu Secu iesc, unul în Cluj, unul în Târgu-Mureş şi două înBucureşti (Bu cureşti Mall şi Militari ShoppingCenter).

ElenaMateescu spune că nu mărul magazinelor va rămâne constant şi în2011, deoarece "climatul economic actual nu este favorabilactivităţii de extindere".

CompaniaJ&R Enterprises a obţinut în 2009 o cifră de afaceri de 101,7milioane de lei (24 milioane de euro), cifră ce cuprinde atâtdivizia de retail, cât şi cea deproducţie.

Cele treifabrici au contribuit la afacerile compa niei cu peste90%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO