Mediafax.biz Exclusiv

Jones Lang LaSalle : Putem spune că în Bucureşti mai este loc de dezvoltare de retail, dar va depinde în primul rând de evoluţia puterii de cumpărare

Autor: Cristi Moga

18.08.2011, 12:05 95

Astfel, raportat la numărul de locuitori stocul de spaţii comerciale este de trei ori mai mare în Ungaria decât în România, în timp ce stocul din Budapesta este cu circa 40% mai mare decât în Bucureşti.

"Comparând cu Ungaria, avem în Budapesta 400 mp la 1.000 de locuitori, iar în Bucureşti 253 mp la 1.000 de locuitori, dar ar trebui să comparăm şi veniturile, în Budapesta salariul mediu este în jur de 800 de euro, iar în Bucureşti în jur de 450 de euro », a spus Stănciulescu.

Ea a adăugat că putem spune că în Bucureşti mai este loc de dezvoltare de retail, dar dezvoltarea va depinde în primul rând de evoluţia puterii de cumpărare.

Conform calculelor Business Magazin, peste o jumătate de miliard de euro sunt bugetele de investiţii pe care reţelele de comerţ le dedică în acest an deschiderii de noi magazine. Companiile plănuiesc să deschidă anul acesta în jur de 150 de magazine, mai multe decât anul trecut.

Până în 2020, retailul ar urma să crească până la 26 de miliarde de euro, adică un plus de aproape două treimi faţă de nivelul actual.

Apetitul cel mai crescut pentru investiţii în comerţul cu bunuri de larg consum se concentrează, în continuare, pe Capitală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO