Mediafax.biz Exclusiv

Metrorex a selectat Astaldi şi FCC pentru metroul în Drumul Taberei, care fac echipă cu Delta ACM, firmă apropiată PDL

Autor: Lidia Neagu

18.02.2011, 17:45 77

"Am selectat consorţiul condus de Astaldi, însă Aktor a depus laConsiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor două contestaţiisemnate în numele său de două case de avocatură diferite. Pe lângădeficienţele de la oferta tehnică, Aktor a schimbat pe parcursullicitaţiei şi oferta financiară, lucru nepermis de legislaţiaromânească. Noi am transmis Consiliului punctul nostru de vedere,dar nu ştiu când va lua o decizie", au declarat, vineri, agenţieiMEDIAFAX, surse din Metrorex.

Informaţia a fost confirmată de grupul italian, care are oparticipaţie de 39% în cadrul consorţiului. Astaldi precizează călucrările ar putea începe în a doua jumătate a anului.

Pe lângă oferta asocierii condusă de Astaldi, au mai depusoferte consorţiul Dogus (Turcia) - Gulermak (Turcia) -Moscovskii-Metrostroi (Rusia) - Salini (Italia) - 1,076 miliardelei şi un timp de execuţie de 22 luni, asocierea formată dinStrabag (Austria) şi Straco Grup (România) - 1,94 miliarde lei şiun timp de execuţie de 30 luni şi grupul elen Aktor - 1,009miliarde lei, cu un timp de execuţie de 25 de luni. Preţurile nuinclud TVA.

Construcţia magistralei de metrou va fi finanţată de la buget şide Banca Europeană de Investiţii.

În prima fază a licitaţiei au depus oferte 18 consorţii şifirme, din care s-au precalificat şase, pentru ca la sfârşit doarpatru asocieri să depună ofertele finale.

Aktor a câştigat anul trecut împreună cu grupul francez Vinciconstrucţia în concesiune a tronsonului de autostradăComarnic-Braşov, consorţiul renunţând însă la contract. Potrivitgrupului Ellaktor, din care face parte compania de construcţiiAktor, contractul, în valoare de 1,5 miliarde euro, a fost anulatdeoarece statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care acondus la imposibilitatea de a obţine finanţare.

Compania Astaldi este prezentă în 23 de ţări. În România,constructorul italian este implicat în mai multe proiecteimportante, printre acestea numărându-se Pasajul Basarab dinBucureşti şi Stadionul Naţional din cadrul complexului Lia Manoliudin Capitală.

Grupul spaniol FCC este prezent în România prin FCC Construccionşi prin subsidara Alpine. Printre lucrările derulate de FCCConstruccion se numără podul hobanat de la Otopeni pe centuraCapitalei, segmentul de autostradă Timişoara - Arad, centuraAradului, centura Constanţei şi pasajul Basarab din Bucureşti.

Delta ACM, firmă de construcţii deţinută de Florea Diaconu, afost înfiinţată în 1993 şi este apropiată de partidul aflat laguvernare, PD-L. Delta ACM a câştigat din 2007 şi până în prezentcontracte în valoare de 656 milioane de lei pentru reabilitări destrăzi, parcări şi trotuare cu Primăria Sectorului 3, condusă deLiviu Negoiţă, adică 28% din toate contractele semnate de
primărie în acest interval.

Secţiunea Râul Doamnei - Haşdeu va avea nouă staţii, respectivRâul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, DrumulTaberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO