Mediafax.biz Exclusiv

Primele luni de producţie la fabrica P&G din Urlaţi: patru branduri de şampoane pleacă către 13 state din Est

Primele luni de producţie la fabrica P&G din Urlaţi: patru branduri de şampoane pleacă către 13 state din Est

Autor: Cristina Rosca

22.02.2011, 18:01 120

"Din septembrie, de la inaugurarea oficială afabricii până acum, am ajuns la o capacitate de 40% din capacitateatotală de producţie şi sperăm ca până în toamna acestui an să nepăstrăm ritmul de dezvoltare şi să ajungem la o capacitate deproducţie de 80%", a spus Cornelia Sofronie Piţigoi, externalrelations manager în cadrul Procter&Gamble MarketingRomânia.

Reprezentanţii grupului american nu aucomunicat până în prezent care este capacitatea totală de producţiea fabricii din judeţ ul Prahova.

Procter&Gamble, cel mai mare jucător de pepiaţa bunurilor de larg consum, cu afaceri de circa 350 de milioanede euro şi profit de 16,5 mil. euro în 2009 - cifrele fiindcumulate pentru P&G Distribution, P&G Marketing şi P&GMaterials Management - realizează la Urlaţi şampoane şi produse deîngrijire a părului, brandurile fiind Pantene, Wash & Go, Head& Shoulders şi Shamtu.

Deşi nu au dorit să ofere valoareaexporturilor, reprezentanţii P&G au declarat că în ultimeletrei luni circa 90% din totalul producţiei a mers laexport.

România a devenit astfel exportator deşampoane, deşi este obligată să importe atât săpun, cât şi pastă dedinţi pentru că în 2008 gigantul american Colgate-Palmolive, celmai mare producător de pastă de dinţi din lume, a închis ultimafabrică pe care o mai deţinea pe piaţa locală, la Braşov. Acolo seproduceau pasta de dinţi Super Cristal, crema Norvea şi crema deras Damaris, branduri destinate consumatorilor cu venituri mici şimedii. Brandurile continuă să se producă, însă peste graniţă, înBulgaria. De la începutul anului 2000 până în prezent au dispărutcirca 200 de firme din sectorul cosmeticelor, potrivit datelorRegistrului Comerţului.

Astfel, odată cu inaugurarea fabricii de laUrlaţi, în care P&G a investit 100 de milioane de dolari,ţările din regiune, precum Bulgaria, Macedonia, Serbia, Moldova,Bosnia şi Herţegovina şi Albania, dar şi Turcia, Rusia, Ucraina,Belarus şi ţările Baltice (Lituania, Letonia şi Estonia) sunt"alimentate" cu şampoanele şi produsele de păr realizate pe piaţalocală. "Toate produsele realizate la Urlaţi merg către export,însă singurul destinat exclusiv altor state este Shamtu, celelalteproduse fiind vândute atât în România, cât şi în ţările în careexportăm." Românii cheltuie lunar circa 2,7 euro pe produsecosmetice şi de îngrijire, potrivit calculelor ZF, care au la bazăinformaţii de la compania de cercetare de piaţăEuromonitor.

Pe viitor suma urmează să crească până la 4,75euro în 2015. Pe această piaţă evaluată în 2010 de Euromonitor la700 de milioane de euro P&G activează alături de Henkel,Unilever, Avon, L'Oreal.

Reprezentanţii P&G anunţau la inaugurareafabricii de lângă Ploieş ti că se aşteaptă la majorarea afacerilorcu câteva sute de milioane de euro datorită noii capacităţi deproducţie.

Compania mai deţine şi o altă fabrică pe piaţalocală, la Timişoara, unde produce detergenţi de rufe şi de vase.În octombrie 1995, P&G a achiziţionat de la stat fabrica dedetergenţi pe care a modernizat-o pentru ca şase luni mai târziu săînceapă să producă Tide.

Acum, după investiţii de 50 de milioane dedolari, bani care s-au îndreptat în special în modernizareafabricii şi în extinderea liniilor de producţie, la Timişoara,fabrică unde lucrează 300 de persoane, se produc Ariel, Tide,Bonux, Ace şi Fairy.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO