Mediafax.biz Exclusiv

Un fost director de comunicare la McDonald's pariază pe îngheţată, cu o nouă afacere în Centrul Vechi

Un fost director de comunicare la McDonald's pariază pe îngheţată, cu o nouă afacere în Centrul Vechi

Autor: Cristina Rosca

09.09.2011, 14:40 482

În Roma găseşti o gelaterie la fiecare câţiva zeci de metri. La Bucureşti, chiar şi în cele mai populate zone, poţi merge sute de metri şi chiar mai bine până găseşti una. Explicaţia este că în Italia există cultura îngheţatei, în timp ce la noi nu: un român mănâncă mai puţin de 2 kilograme de îngheţată pe an, în timp ce un italian ajunge să consume de până la zece ori mai mult. Putem să ne "culturalizăm" şi noi în ale îngheţatei?

Atena Balint, 27 de ani, este de părere că da. În urmă cu circa două luni a deschis, împreună cu doi parteneri, gelato-barul La Delicii în Centrul Vechi din Bucureşti.

Au ales centrul istoric pentru că aceasta este zona "unde trebuie să fii prezent", iar pentru a găsi spaţiu printre cele circa 150 de baruri, cluburi şi restaurante au fost nevoiţi să caute o lună.

Tânăra antreprenoare nu este la prima încercare în afaceri: prima încercare de antreprenoriat a avut-o în primul an de facultate, când, împreună cu un partener, a deschis magazinul Atena Boutique în Plaza România.

"Modă, pantofi, ce altceva poţi să îţi mai doreşti?", îşi aminteşte ea.La momentul respectiv nu existau foarte multe branduri de modă în România şi mai ales de pantofi, motiv pentru care a deschis şi al doilea magazin în Constanţa.

Businessul nu a mers şi în 2008 a renunţat la afaceri şi s-a angajat. Între timp absolvise Academia de Studii Economice, Facultatea de Drept, un master în Drept comercial şi un MBA în Antreprenoriat şi inovaţie: "Lucrarea mea de disertaţie de la master a avut ca subiect businessul McDonald's. Cei din companie m-au ajutat şi ulterior am ajuns să lucrez la ei".

La McDonald's a lucrat aproape trei ani, iniţial în zona de marketing şi apoi în comunicare, devenind director de comunicare al celui mai important jucător de pe piaţa locală a restaurantelor, cu afaceri de circa 100 de milioane de euro.

În martie 2011 a plecat pentru a se lansa din nou în businessul propriu. În afară de gelato-barul La Delicii mai are şi o agenţie de PR, BuzzPR.

La Delicii a fost deschis împreună cu doi prieteni: Adrian Balaci este cel care se ocupă de prepararea îngheţatei şi de bunul mers al businessului zi de zi, iar Corina Năduh de partea financiară şi de cea de marketing.

Au ales pentru gelato-bar strada Covaci şi şi-au aşezat businessul la numărul cinci, unde anterior se găsea un atelier mecanic.

Şi acum pe stradă mai găseşti ateliere care trimit cu gândul la vremurile de demult. Acum însă acestea sunt doar presărate ici colo printre baruri şi restaurante.

În apropiere se află Bruno Wine Bar şi 100 de beri (unde chiar se servesc 100 de beri), iar în capătul străzii urmează să se deschidă o piaţă de flori. Atena Balint ţine mult să explice faptul că La Delicii nu este doar o gelaterie, ci un gelato-bar, pentru că oferă nu doar îngheţată, ci şi cocteiluri alcoolice pe bază de îngheţată.

Ideea i-a venit lui Adrian Balaci, care are experienţă şi cunoştinţe în domeniu. Acest lucru este dovedit şi de faptul că el este cel care prepară în fiecare zi îngheţata în bucătăria La Delicii, situată tot în strada Covaci numărul cinci, doar ceva mai ascunsă de ochii cumpărătorilor.

"El ne-a spus că în ţară mai sunt gelaterii, mai ales în zona de nord-vest, însă în Bucureşti nu prea sunt, iar gelato-baruri sunt chiar mai puţine", susţine antreprenoarea.

Pornind de la acest crez, cei trei au investit circa 60.000 de euro - din fonduri proprii în principal, însă o parte din echipamente au fost luate în leasing.

La Delicii are o suprafaţă de 60 de metri pătraţi şi o capacitate totală de 45 de locuri (15 locuri în interior şi alte 30 de locuri pe terasă).

În fiecare zi sunt vândute 14 sortimente de îngheţată (care se pot schimba zilnic), la un preţ de 4,5 lei pentru o cupă. Pe lângă clasicele ciocolată, nuci sau pepene galben, clienţii pot încerca arome mai "exotice" precum caramel sărat, lavandă cu miere sau susan negru.

Adrian Balaci decide cu o lună înainte ce găteşte joia, când este ziua de reţetă specială.

Săptămâna trecută a fost susan negru, care în Japonia este la fel de popular ca vanilia în România, după cum spune Atena Balint. Există şi alte zile cu specific.

Există ziua în care doritorii pot să îşi gătească sub atenta supraveghere a lui Adrian Balaci propria îngheţată. Aceasta se stabileşte în funcţie de cerere.

Atena Balint povesteşte despre business-ul pe care l-au creat că l-au făcut ei trei, "mai puţin echipamentul, pe care tot noi l-am cărat. Ne-am pus la bătaie tot, chiar şi lustrele din casă pentru că nu găseam nimic să se potrivească".

Mai mult, fiecare dintre ei stă o bună parte din timp la bar. Dacă Adrian Balaci stă toată ziua, pentru că el este chef-ul din spatele îngheţatei, Atena Balint şi Corina Năduh îşi petrec la bar zilnic câteva ore, mai ales seara, când creşte şi numărul de clienţi.

Zilnic La Delicii are 50-100 de clieţi. "Uneori, când oamenii vin singuri, interacţionăm cu ei şi ne împrietenim."

Vânzarea în gelato-bar este importantă, dar un segment care ar putea deveni cel puţin la fel de important este distribuţia îngheţatei pe care o prepară către restaurantele high-class din capitală.

Un exemplu de restaurant care primeşte îngheţata de la La Delicii este La Bon Bouche.

Planurile sunt ca anul viitor să deschidă o a doua unitate în Bucureşti, dar sunt deschişi şi pentru parteneriate în ţară. Până atunci însă, vine iarna, care va contura un plan de viitor pentru acest business.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO