Prima pagina

Gigantul german Aldi a intrat pe piata locala de retail

07.08.2007, 21:19 735

Compania germana Aldi, al zecelea mare retailer din lume, cu afaceri globale de peste 39 mld. euro, a intrat pe piata romaneasca prin infiintarea unei firme controlate integral de subsidiara austriaca a grupului, Hofer.
Surse din piata sustin ca retailerul analizeaza piata romaneasca pentru o viitoare extindere, proiectul de intrare nefiind insa intr-o etapa avansata.
Compania Aldi Stores cu sediul la Bucuresti, la care Hofer (Austria) detine 100% din capitalul social, a fost inregistrata legal in urma cu aproximativ o luna.
Compania se alatura astfel in Romania principalului sau concurent la nivel international, retailerul german Lidl, care are in plan investitii de circa 150 mil. euro intr-o retea de peste 100 de magazine pana in 2011, potrivit unor surse din piata. Lidl ar putea deschide prima unitate in urmatorii doi ani.
Miscarea Aldi vine pe fondul extinderii agresive a retailerilor cu politica de discount in ultimii doi ani in Romania. Practic, anul trecut retelele de magazine discounter au inregistrat cel mai accelerat ritm de extindere a locatiilor, acestea dublandu-si numarul de unitati pana la 112, la finele lui 2006. Planurile retailerilor de profil prognozeaza o noua dublare a numarului de magazine in acest an.
Pe segmentul de discount sunt prezenti in Romania aproape toti jucatorii mari de talie internationala, precum grupul Tengelmann (Plus Discount), Lidl&Schwarz (Kaufland), Louis Delhaize (Profi) si Rewe (Penny Market). Primii intrati pe piata au fost Louis Delhaize si Rewe Group, in anul 2000, respectiv 2001.
Pe piata din regiune, Aldi a mai vizat Ungaria, unde intentioneaza sa deschida primele magazine anul viitor si a demarat constructia unui centru logistic langa Budapesta, conform informatiilor din presa ungara. Acestea urmeaza sa fie localizate in cele mai importante orase ale tarii, iar pe termen lung reteaua ar putea ajunge la peste 400 de unitati in Ungaria.
In acest an, reteaua a intrat si pe piata din Polonia, unde vizeaza o prima etapa de dezvoltare cu 20-30 de magazine deschise, planurile fiind similare cu cele din Ungaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO