Prima pagina

Pariorii, la un gol de agonie sau extaz

Pariorii, la un gol de agonie sau extaz
06.06.2008, 15:55 34

Daca reprezentativa de fotbal va depasi faza grupelor si va continua sa urce in competitie, chiar pana in finala, casele de pariuri vor obtine profituri importante, deoarece Romania nu se afla printre favoritele la castigarea campionatului.

In general, pariorii mizeaza pe evenimente care prezinta un risc minim. Totusi, cine va paria 100 de euro net ca Romania va castiga titlul european poate obtine un castig impozabil de 3.500 de euro.

"Anii pari reprezinta pentru casele de pariuri perioade caracterizate de incasari mari, dar si unele cu un risc pe masura. De exemplu, daca turneele fotbalistice sunt adjudecate de echipele favorite, se inregistreaza pierderi foarte mari. Pe durata Campionatului European, noi vom obtine profit doar in cazul in care vor fi cel putin trei surprize, iar una dintre ele ar fi ca Romania sa depaseasca faza grupelor", spune Daniel Smeada, PR Manager al Astra Sport Bets.

In 2006, cu ocazia Campionatului Mondial de Fotbal desfasurat in Germania si castigat de Italia in fata Frantei, toate casele de pariuri au inregistrat pierderi din cauza ca nu au existat surprize majore in competitie. "Singurul eveniment neasteptat a fost ca Brazilia nu a castigat competitia", apreciaza Liviu Popovici, director general al Stanleybet, parte a grupului britanic Stanleybet International. In 2006, Astra Sport Bets a avut pierderi de 10% din cauza lipsei surprizelor in timpul Campionatului Mondial.

Eduard Bieltz, managerul casei de pariuri Wettpunkt, estimeaza ca incasarile companiei vor inregistra un avans de 25%-40% pe parcursul competitiei. "Chiar daca incasarile se vor plasa pe un trend ascendent, asta nu se traduce intr-un profit mai mare, pentru ca si nivelul platilor catre jucatori va avea o evolutie similara", spune Bieltz.

Campionatul European de fotbal va atrage mai multi pariori in incinta caselor de pariuri. Jucatorii care vor trece pragul agentiilor nu sunt persoane care pariaza in mod constant, ci sunt asa-numitii jucatori de eveniment. Acesti oameni merg intr-o agentie doar cand sunt evenimente majore, cum ar fi o competitie fotbalistica intertari sau o olimpiada.

"Traficul, adica numarul de persoane care vor intra in agentie, va creste cu 30% pana la 100%, lucru care va avea impact si pe viitor. Exista foarte mari sanse ca dintr-o suta de pariori pe eveniment, cinci persoane sa revina in agentie si dupa terminarea Campionatului European", subliniaza Daniel Smeada.

Spre deosebire de jucatorii din alte tari, care mizeaza sume importante pe un bilet, bet-addicted-ul roman pariaza, in medie, 1,5 - 2 euro pe un bilet.

In vreme ce unele companii de pariuri sportive cred ca mizele ar putea creste cu pana la 30% pe durata Campionatului European de fotbal, altele considera ca miza pariata pe un buletin de joc nu are legatura cu evenimentul fotbalistic. Chiar daca Romania va fi vedeta agentiilor de pariuri, jucatorii romani s-au specializat in ultimul timp si vor juca combinatii cu grad redus de risc. "Daca este sa comparam o finala de Liga Campionilor cu ultimul act al Campionatului European, cu siguranta ca se va miza mult mai mult pe runda finala a Euro 2008", spune Smeada.

Pentru a-si atrage pariorii de eveniment si pe viitor, agentiile de pariuri au pregatit tot felul de premii speciale pentru romani, cum ar fi fulare, sepci, tricouri, scutere sau diverse tombole. "Avem incheiat un parteneriat cu Tuborg prin care cei de acolo vor acorda diverse premii cum ar fi mingi de fotbal sau bere. Un astfel de eveniment necesita alocarea unor resurse importante in activitatea de marketing", afirma Smeada.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO