Profesii

Andrei Ion, manager SHL România: În India am avut procese integrale de selecţie care au fost derulate de roboţi, inclusiv decizia de angajare

Andrei Ion, manager SHL România: În India am avut...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

28.03.2024, 18:14 40

Andrei Ion, manager  în cadrul SHL România, o companie de soluţii de evaluare a candidaţilor, şi conferenţiar univiversitar doctor la Facultatea de Psihologie, spune că Inteligenţa Artificială ne dă posibilitatea de a analiza o multitudine de date şi crede că astfel de soluţii sunt importante, deşi vede în următorii zece ani o evoluţie mult mai mare a modului în care oamenii percep interacţiunea cu roboţii. 

Ce a spus Andrei Ion în cadrul ZF HR TRENDS:

În India am avut procese integrale de selecţie care au fost derulate de maşină, inclusiv decizia de angajare, ceea ce din fericire nu facem în Europa. Datele de cercetare ne arată că într-adevăr că experienţa pe care o ai atunci când eşti implicat într-un interviu dat de maşină sau livrat integrat de maşină, ţi se pare ceva ciudat să vezi o faţă care îţi vorbeşte, dar cu care nu poţi comunica. M-aş aştepta ca în 10 ani interviul să devină mai realist şi să nu mai fie atât de bizară interacţiunea cu o maşină.

Tehnologia ne permite să scalăm, dacă am 1.000 de candidaţi care au aplicat pentru un program, în loc să am o echipă de 10-12 oameni care să analizeze CV-urile sau să programeze interviuri cu ele, pot să îmi termin proiectul într-o zi, am scalabilitate. Şi al doilea aspect, aici teoretic vor fi şi mai precize decât metodele de evaluare decât în prezent. Dacă o decizie de selecţie luată de maşină versus una luată de un pilot uman, eficienţa este comparabilă. În plus, bot-ul nu poate răspunde de ce candidaţii aleşi sunt cei potriviţi şi aici poate să intre multă eroare.

Noi la SHL asta facem, ne ocupăm de potrivirea pe care o au oamenii cu anumite roluri. Deja companiile încep să utilizeze astfel de instrumente. Dacă în trecut angajaţii completau chestionare online şi facem interviuri clasice, acum putem avea interviuri în care analizăm nu doar conţinutul şi nu-l analizăm noi, ci analizează maşina. Şi ne uităm şi la elemente paraverbale. De exemplu, intensitatea cu care vorbesc, numărul de emoţii pozitive care se manifestă pe unitatea de timp.

AI ne dă posibilitatea să analizăm o multitudine de date. Da, putem trăi cu ideea că nu le vom folosi şi că vor trece pe lângă noi, însă personal cred că sunt importante. Deja şi-au fost loc în programa academică.

Văd binevenit AI în procesele de selecţie, dar şi alte soluţii de HR.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO