Profesii

Business MAGAZIN. Cine este Felix Crişan, cel care a preluat poziţia de CEO a grupului Netopia

Autor: Ioana Mihai-Andrei

10.12.2023, 14:23 122

Noi segmente de piaţă, metode de plată inovatoare şi consolidarea parteneriatelor sunt direcţiile pe care mizează procesatorul de plăţi Netopia pentru extinderea cotei de piaţă şi pentru a profita de creşterea pieţei de comerţ electronic, afirmă Felix Crişan, CEO şi co-fondator al grupului Netopia.

Pofta vine mâncând”, este un proverb care poate face referire şi la plăţile online. În prezent, comerţul electronic online este departe de maturitate, este de părere Felix Crişan, care îşi sprijină afirmaţia pe cifre: 40% din populaţia României nu are nici card şi nici cont bancar, conform unui studiu din 2022. Pe de altă parte, 46% dintre românii care folosesc servicii bancare au folosit internetul, ceea ce ne plasează la coada Europei din punctul de vedere al comportamentului şi al folosirii tehnologiei pentru a face cumpărături, arată un alt studiu, realizat la solicitarea Asociaţiei Române a Băncilor. „Dar este o creştere imensă, dacă ţinem cont de faptul că în 2012 peste 94% dintre plăţile efectuate pe teritoriul ţării erau doar numerar. Astfel, noi credem că ceea ce vedem astăzi în materie de comerţ digital este încă în creştere şi ţine doar de noi să facem din plata online un aliat, care ne salvează timp şi, în caz de retur, ne înapoiază banii mai repede decât prin ramburs sau OP”, afirmă Felix Crişan, CEO şi cofondator al grupului Netopia. El a preluat recent funcţia actuală, fiind anterior CTO, de la Antonio Eram (fondatorul grupului Netopia) care a preluat supervizarea strategiei globale a grupului.

Cu o experienţă de aproape 30 de ani în tehnologie şi lumea comerţului digital, Felix Crişan a lucrat în companii precum IBM sau HP şi a ocupat funcţia de CTO în cadrul grupului Netopia, din 2003. În prezent, este CEO şi co-fondator al grupului Netopia, cofondator şi CTO al Ronin şi deţine alte funcţii în companii care activează în zona de blockchain. El anticipează că, pe termen scurt, cota de piaţă a companiei se va extinde, continuând să livreze soluţii de plăţi online; „vom continua să ne îmbunătăţim serviciul de suport clienţi, dar şi al infrastructurii tehnice, pentru a crea o experienţă cât mai bună de utilizare a serviciilor oferite”.

Pe termen mediu, accentul se pune pe potenţialul de creştere semnificativă a veniturilor. Sectorul de comerţ electronic din România arată un potenţial remarcabil, „iar planul nostru strategic este conceput pentru a captura această creştere. Vom explora noi segmente de piaţă, vom introduce metode de plată inovatoare şi vom consolida parteneriatele pentru a genera venituri”, adaugă reprezentantul companiei.

Business MAGAZIN. Cine este Felix Crişan, cel care a preluat poziţia de CEO a grupului Netopia 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO