Profesii

Companiile au pierdut loialitatea angajatilor in incercarea de reducere a costurilor

Companiile au pierdut loialitatea angajatilor in incercarea de reducere a costurilor
08.11.2009, 23:10 93

Aproape 25% din cei mai valorosi angajati din companii si-aupierdut loialitatea fata de angajatori de cand a inceput crizaeconomica, ca urmare a masurilor dure de reducere a costurilor pecare le-au luat companiile pentru a supravietui, arata cel mairecent studiu al firmei de consultanta Watson Wyatt Worldwide,realizat in colaborare cu asociatia profesionala a specialistilorin resurse umane Worldat Work din SUA. De altfel, gradul deloialitate a scazut cu 9% in randul tuturor categoriilor depersonal, de la finele lui 2008 si pana in prezent. Se pare camasurile de reducere de costuri luate de angajatori (care auimplicat concedieri, reduceri salariale sau de bonusuri), menite satina afacerile pe linia de plutitre, ar putea face mai mult raucompaniilor, pentru ca scad moralul angajatilor, in special inrandul celor care au avut cele mai bune rezultate.
"Reducerea gradului de loialitate in randul angajatilor ar trebuisa ii ingrijoreze din ce in ce mai mult pe angajatori, pentru ca arputea avea un impact negativ asupra productivitatii oamenilor petermen lung, precum si asupra calitatii serviciilor oferiteclientilor. De asemenea, exista si riscul de a pierde cei mai buniangajati", sustine Laura Sejen, directorul diviziei de recompensarein cadrul firmei Watson Wyatt Worldwide.
Comparativ cu anul trecut, nivelul de multumire al angajatilorperformanti fata de oportunitatile de promovare interna este inscadere cu 26%. De altfel, si ponderea angajatilor care isi dorescsa lucreze in continuare pentru aceeasi companie a scazut cu14%.
Insa nu numai loialitatea angajatilor s-a diminuat din cauzarecesiunii. In prezent, angajatii care au avut in trecut cele maibune rezultate sunt si cel mai putin increzatori (cu un declin de29%) in abilitatea echipelor de senior management de a crestebusinessul. Mai mult, patru din zece performeri considera caajustarea salariilor si a beneficiilor facute de angajator inultimul an au avut un efect negativ in calitatea muncii si aserviciilor acordate clientilor.
"Una dintre cele mai mari provocari cu care se vor confruntaangajatorii odata cu revenirea economiei este cum sa isireloializeze angajatii, in mod special pe cei care au avutrezultate foarte bune", spune Ryan Johnson, vicepresedinte indepartamentul de cercetare al Worldat Work.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO